• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Skitväder är det bästa vädret för en paketöppning.
IMG_4532.webp

Jag har suktat efter ett komplement till min ”lokförarklocka”, en pålitlig Quartz som förenklar arbetsdagen.
IMG_4525.webp

I kartongen låg en blå liten box.
IMG_4527.webp

En Endurance Pro 38mm.
IMG_4528.webp

Precis lagom för såna som mig med taniga handleder.
IMG_4529.webp

Kommer bli kul att ha valmöjligheten med två klockor som alltid är redo för tjänstgöring.

IMG_4532.webp

Jag har suktat efter ett komplement till min ”lokförarklocka”, en pålitlig Quartz som förenklar arbetsdagen.
IMG_4525.webp

IMG_4527.webp

En Endurance Pro 38mm.
IMG_4528.webp

IMG_4529.webp

Kommer bli kul att ha valmöjligheten med två klockor som alltid är redo för tjänstgöring.
Grattis!
Bra köp, har samma färg&storlek. Gick också för den mindre även om jag inte testat den stora så kändes 38mm helt rätt 😊

Tror jag är ensam med den här på forumet, har i alla fall inte sett någon annan posta en bild.

Louis Vuitton förknippas ju främst med monogram-väskor, men med den här klockan verkar det som att Louis Vuitton har bestämt sig för att utmana high-end-segmentet på allvar. De har rensat ut majoriteten av sina gamla instegsklockor för att satsa på riktigt urmakeri med den här klockan som instegsmodell.

Diameter: 40 mm (bärs betydligt mindre)
Tjocklek: endast 8,3 mm

Det här LV:s egenutvecklade urverk från deras klockstudio La Fabrique du Temps, som man köpte 2011 som tillsammans med Le Cercle des Horlogers tagit fram ett helt nytt urverk. Urverket har en Mikrorotor i 22k roséguld som är riktigt snygg och synlig genom baksidan i glas. Urverket är riktigt snyggt med sandblästrade delar.
IMG_0377.webp
IMG_0378.webp
IMG_0380.webp
IMG_0383.webp
IMG_0386.webp
IMG_0385.webp
IMG_0387.webp

IMG_4532.webp

IMG_4525.webp

IMG_4527.webp

En Endurance Pro 38mm.
IMG_4528.webp

IMG_4529.webp

Stort grattis! Den där modellen är ett riktigt bra val, ser fram emot fler bilder.

Tror jag är ensam med den här på forumet, har i alla fall inte sett någon annan posta en bild.

Louis Vuitton förknippas ju främst med monogram-väskor, men med den här klockan verkar det som att Louis Vuitton har bestämt sig för att utmana high-end-segmentet på allvar. De har rensat ut majoriteten av sina gamla instegsklockor för att satsa på riktigt urmakeri med den här klockan som instegsmodell.

Diameter: 40 mm (bärs betydligt mindre)
Tjocklek: endast 8,3 mm

Det här LV:s egenutvecklade urverk från deras klockstudio La Fabrique du Temps, som man köpte 2011 som tillsammans med Le Cercle des Horlogers tagit fram ett helt nytt urverk. Urverket har en Mikrorotor i 22k roséguld som är riktigt snygg och synlig genom baksidan i glas. Urverket är riktigt snyggt med sandblästrade delar.
IMG_0377.webp
IMG_0378.webp
IMG_0380.webp
IMG_0383.webp
IMG_0386.webp
IMG_0385.webp
IMG_0387.webp
Härlig unboxing — den där tavlan poppar verkligen. Hur känns den på handleden?

Köpte du den direkt hos Louis Vuitton i Sthlm eller på något annat sätt? Vad heter modellen?

Köpte av en Japansk handlare. Klockan marknadsfördes som oanvänd från 2024 och så vitt jag kan bedöma stämmer den beskrivningen. Var lite plast kvar på baksidan, men det är ju å andra sidan inte svårt för en handlare att fixa dit. 2024 stämmer med cert.

Vet inte om man kan köpa dem via butiken i Stockholm. De har de i alla fall inte i butik men man kanske kan beställa dit. De finns endast i ett fåtal flagship stores.

Modellen heter Tambour ref. W1ST20

IMG_4532.webp

IMG_4525.webp

IMG_4527.webp

En Endurance Pro 38mm.
IMG_4528.webp

IMG_4529.webp

Stort grattis, gillar den vita combon som breitling valt =)

Tillbaka
Topp