Satan! Vilken klocka! - Bra köp!
Tackar, är givetvis helnöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satan! Vilken klocka! - Bra köp!
Mycket bra! Jag kommer efterVar länge inne på att sälja av lite ur klocklådan och köpa någonting (enligt mig) dyrare att testa på innan jag införskaffar min planerade explorer 114270. Varit inne på lite olika Tudor och omega modeller och faktiskt inte ens övervägt den klocka som nu landade. Då jag ofta förknippar modellen med trötta rassliga vintagepjäser. Men nu kör vi!
Ja denna gröna låda skvallrar ju rätt hårt om vad det är. Så explorer blir iaf inte min första Rolex som var planen.
Ska vi sluta hålla på det nu?
En 16200! Aldrig ens övervägt DJ tidigare som sagt men just denna konfiguration tilltalade rätt starkt. Svart stickdail, slät glasring och framförallt helborstat oyster!
F serie från 2005 och nästan oanvänd. Finns till och med lite plast kvar men den spar jag till helgen och det ska jag njuta av att plocka bort
Knäppte en kvällsbild och insåg att tavlan skiftar lätt åt det gråa hållet. Trevligt!
Behöver jag nämna att den är opolerad?
Sjukt nöjd och riktigt bekväm klocka att bära
Tack! Ska bli kul att se vad din nästa dinka blir. Vi verkar ju tänka väldigt lika du och jagMycket bra! Jag kommer efter
Grattis! Snygg. Gillar starkt färgen på tavlan.Var länge inne på att sälja av lite ur klocklådan och köpa någonting (enligt mig) dyrare att testa på innan jag införskaffar min planerade explorer 114270. Varit inne på lite olika Tudor och omega modeller och faktiskt inte ens övervägt den klocka som nu landade. Då jag ofta förknippar modellen med trötta rassliga vintagepjäser. Men nu kör vi!
Ja denna gröna låda skvallrar ju rätt hårt om vad det är. Så explorer blir iaf inte min första Rolex som var planen.
En 16200! Aldrig ens övervägt DJ tidigare som sagt men just denna konfiguration tilltalade rätt starkt. Svart stickdail, slät glasring och framförallt helborstat oyster!
F serie från 2005 och nästan oanvänd. Finns till och med lite plast kvar men den spar jag till helgen och det ska jag njuta av att plocka bort
Knäppte en kvällsbild och insåg att tavlan skiftar lätt åt det gråa hållet. Trevligt!
Grym!Var länge inne på att sälja av lite ur klocklådan och köpa någonting (enligt mig) dyrare att testa på innan jag införskaffar min planerade explorer 114270. Varit inne på lite olika Tudor och omega modeller och faktiskt inte ens övervägt den klocka som nu landade. Då jag ofta förknippar modellen med trötta rassliga vintagepjäser. Men nu kör vi!
Riktigt bra klockan den där ninjan! Köpte du ny? Trodde inte de fanns tillgängliga längre-Efter Batman kände jag att jag bara måste ha denna!!
Säkert kort och en mycket trevlig klocka! Bra val!Lagt alldeles för många timmar på att leta klocka, velat fram och tillbaka i all oändlighet.
Tillslut bestämde jag mig, nästa som dyker upp skall jag ha och i helgen kom det en säljannons!
Inte mycket till paketöppning här men klockan drogs på direkt, fullset och ett trevligt köp från @eastwood här på forumet tidigare idag.
Mycket fin. Stort grattis!Efter att @Affe hade en likadan klocka så har jag drömt om den. Har tom försökt köpa Affes som han sålde till en här på forumet men nya ägaren har vägrat hela tiden trots flera påstötningar.
Här så kommer mästerverket, en Daytona 16518 från 1993 med inverted six och zenith-urverk. Den kom endast med box, men vilken box å andra sidan! Enligt säljaren ska den vara helt opolerad. Jag är inte rätt person att bedöma det men ska få hjälp med det.
Imorgon blir till att börja leta efter ett brunt eller svart alligatorband.
Klockan ska nu få en rejäl rengöring.
Gokväll
Vill ha bubben vill haaaVar länge inne på att sälja av lite ur klocklådan och köpa någonting (enligt mig) dyrare att testa på innan jag införskaffar min planerade explorer 114270. Varit inne på lite olika Tudor och omega modeller och faktiskt inte ens övervägt den klocka som nu landade. Då jag ofta förknippar modellen med trötta rassliga vintagepjäser. Men nu kör vi!
Riktigt bra klockan den där ninjan! Köpte du ny? Trodde inte de fanns tillgängliga längre
Grattis! Snygg. Gillar starkt färgen på tavlan.
Tack alla. Den känns braVill ha bubben vill haaa
Mycket fin. Stort grattis!
Första posten, första “riktiga” klockan! Jag har lurkat på hemsidan ganska länge, men tänkte att det var dags att registrera mig nu. Innan denna har jag ägt diverse Seiko och andra “entry level” klockor.
Dagen började med ett samtal till Postnord klockan 08:01 för att se om paketet kommit fram, och för en gångs skull hade det faktiskt kommit i tid?? En snabb dusch och 10 minuter i bilen senare..
Väl hemma var det svårt att inte slita upp paketet direkt
Original natot hade förra ägeren inte kvar, men fick med ett annat istället. Klockan får nog stanna på länken ett tag ändå.
Justerade länken lite snabbt - Första wristshot!
Otroligt nöjd med klockan som jag tror är den första av många Avslutar med ännu ett par bilder
Riktigt bra, den där kommer kommer hon säkert att blir glad för! Perfekt dagis-beater, hehe.Idag kom det ett paket till ombudet. Men inte till mig, utan till min 4 åriga dotter.
Smålänning som man är så knallar man inte ner till AD utan man letar länge på nätet efter de som erbjuder bäst pris, samt rabattkod på det!
Men eftersom hon är på dagis och jag är för ivrig så sköter jag paketöppningen!
En stor låda från ett företag dom flesta småbarnsföräldrar känner till,
Med ett litet innehåll,
Fullset,
Känslan att få plasta av själv,
Jaha, vad har vi här då? Jo en GUL Micro Silicone,
Specifikation
Storlek 28 mm
Urtavla Rosa
Glas Mineralglas
Boett Rostfritt stål - baksida i titan som minskar allergiska besvär.
Armband Rosa Silikon
Vattenskydd 10 ATM / 100 m
Urverk Quartz
Listpris 499:-
Obligatorisk WS
Idag kom det ett paket till ombudet. Men inte till mig, utan till min 4 åriga dotter.
Smålänning som man är så knallar man inte ner till AD utan man letar länge på nätet efter de som erbjuder bäst pris, samt rabattkod på det!
Med ett litet innehåll,
Fullset,
Specifikation
Storlek 28 mm
Urtavla Rosa
Glas Mineralglas
Armband Rosa Silikon
Urverk Quartz
Obligatorisk WS
Idag kom det ett paket till ombudet. Men inte till mig, utan till min 4 åriga dotter.
Med ett litet innehåll,
Fullset,
Specifikation
Storlek 28 mm
Urtavla Rosa
Glas Mineralglas
Armband Rosa Silikon
Urverk Quartz
Obligatorisk WS
Riktigt bra, den där kommer kommer hon säkert att blir glad för! Perfekt dagis-beater, hehe.
Jag skulle vilja varna lite för gummiarmbandet. Min grabb gjorde sönder sitt armband efter någon vecka då klockan fastnade (på något högst oklart sätt) på någon skarv, varvid han drog bort armen och gummiarmbandet drogs sönder. Satte på ett resorarmband istället och den har (hittils) hållit.
Fin! Hoppas hon blir nöjd Ser ut att vara en spännande urtavla ju.
Sådär, då kom paketet till slut från Gnomon. Har faktiskt väntat ända sen i fredags så det var banne mig på tiden. Ni som väntar på era klockor i flera månader; ni är fan inte kloka, jag hade ! Paketet skickades från Singapore i måndags och var framme hos mig vid lunch under onsdagen. Inte Postnords logistikkedja precis…
Lådan låg riktigt bra skyddad i någon form av påse gjord av luftfyllda rullar. Om man tittar noga så kan man skönja en logga därunder och om man vet vem som brukar ha den här färgen på lådorna så är man hemma.
VON SQUALE! (och en liten extra present från Gnomon).
Den lilla extrapresenten bestod av en (gigantisk) putsduk samt ett natoband som är för stort för klockan. Varför man skickar med ett 22mm nato till en klocka med 21mm luggar vet jag inte men det kommer säkert att sitta fint på någon annan klocka jag äger. Tack ändå!
What’s in the box!? (Verkar vara standard vid paketöppning så jag var tvungen att lägga in det.)
I lådan så hittar vi en liten hälsning från Gnomon som också är ett litet mått för att kunna mäta luggar. Piffigt!
I lådan hittar vi också manualen och garantikortet. I övrigt är det väldigt spartanskt vilket jag gillar. Känns så jäkla onödigt med tuffa lådor och en massa krimskrams som ändå bara hamnar längst in i garderoben.
Älskar den där efterblivna hajen som utgör Squales logga. Är 99% säker på att den är kusin med lejonet på Finlands coat of arms… Squale betyder haj på franska för er som inte visste det. Även nära besläktat med Squalo som haj heter på italienska. Tufft!
Så äntligen har vi kommit fram till huvudnumret som gömmer sig där bakom plasten: Squale 30 Atmos Tropic GMT Ceramica (ref. 1545TGC)!
Såhär ser den utan när vi har pillat av plasten. Vilken pjäs! Enda nackdelen med den här klockan är att den är oerhört svår att fånga på bild.
Som ni ser så är tanken att inlägget ska härma en Batman eller liknande som har solblekts med tiden och markeringarna är gjorda för att efterlikna gulnad lyspasta. Jag vet att det är många som inte gillar fejkad patina men det finns också ett annat sätt att se det på; klockan har en helt underbar färg och de gulaktiga markeringarna på vridningen och tavlan matchar det perfekt. Jag ser det inte som fejk utan snarare bara ett väldigt snyggt färgval. Men each to his own som man säger.
Samma sak gäller åsikten om att bezeln och boetten gör klockan väldigt lik en Rolex. Det är helt sant och det finns en bra orsak till det; Rolex gör och har sedan längde gjort ikoniska klockor och vi är många som vill ta del av den kakan men antingen inte har råd eller helt enkelt inte vill betala så mycket för en klocka. Jag tycker också att Squale har gått sin egen väg lite mer med den här klockan då man har gått ifrån Mercedesvisarna som man hade på sina tidigare GMT och istället kör på sina egna ikoniska visare.
Kronan är snyggt märkt med Von Squales gamla logga och det är riktigt tjusigt. Ursäkta den kassa bilden med mina händer med men det var svårt att fotografera because it’s so shiiiiineeeeyyy!
Man ska inte fotografera såhär nära för det ser ut som att jag har en mattallrik på armen men den sitter perfekt!
Det keramiska vridningsinlägget är helt underbart och byter färg i olika vinklar och ljus men är helt omöjligt att fånga snyggt på bild.
Om man hade fått önska något så är det kanske att de hade ansträngt sig lite mer med baksidan för den är allvarligt talat skittråkig. Själva utformning av locket gillar jag men etsningen är trött. Här har de helt enkelt plockar designen från lillebrorsan 20 Atmos rakt av. Nu är ju baksidan inget man ser när man bär klockan men ni vet, det kostar inte så mycket att fixa en tjusig baksida och det gör mycket för helheten. Ledsen för skräp och damm på den här bilden...
Tack till er som orkat läsa min paketöppning/rant. Det lär komma många bilder på denna goding!
Grattis, riktigt snyggSådär, då kom paketet till slut från Gnomon. Har faktiskt väntat ända sen i fredags så det var banne mig på tiden. Ni som väntar på era klockor i flera månader; ni är fan inte kloka, jag hade ! Paketet skickades från Singapore i måndags och var framme hos mig vid lunch under onsdagen. Inte Postnords logistikkedja precis…
Lådan låg riktigt bra skyddad i någon form av påse gjord av luftfyllda rullar. Om man tittar noga så kan man skönja en logga därunder och om man vet vem som brukar ha den här färgen på lådorna så är man hemma.
Den lilla extrapresenten bestod av en (gigantisk) putsduk samt ett natoband som är för stort för klockan. Varför man skickar med ett 22mm nato till en klocka med 21mm luggar vet jag inte men det kommer säkert att sitta fint på någon annan klocka jag äger. Tack ändå!
What’s in the box!? (Verkar vara standard vid paketöppning så jag var tvungen att lägga in det.)
I lådan så hittar vi en liten hälsning från Gnomon som också är ett litet mått för att kunna mäta luggar. Piffigt!
I lådan hittar vi också manualen och garantikortet. I övrigt är det väldigt spartanskt vilket jag gillar. Känns så jäkla onödigt med tuffa lådor och en massa krimskrams som ändå bara hamnar längst in i garderoben.
Älskar den där efterblivna hajen som utgör Squales logga. Är 99% säker på att den är kusin med lejonet på Finlands coat of arms… Squale betyder haj på franska för er som inte visste det. Även nära besläktat med Squalo som haj heter på italienska. Tufft!
Så äntligen har vi kommit fram till huvudnumret som gömmer sig där bakom plasten: Squale 30 Atmos Tropic GMT Ceramica (ref. 1545TGC)!
Såhär ser den utan när vi har pillat av plasten. Vilken pjäs! Enda nackdelen med den här klockan är att den är oerhört svår att fånga på bild.
Som ni ser så är tanken att inlägget ska härma en Batman eller liknande som har solblekts med tiden och markeringarna är gjorda för att efterlikna gulnad lyspasta. Jag vet att det är många som inte gillar fejkad patina men det finns också ett annat sätt att se det på; klockan har en helt underbar färg och de gulaktiga markeringarna på vridningen och tavlan matchar det perfekt. Jag ser det inte som fejk utan snarare bara ett väldigt snyggt färgval. Men each to his own som man säger.
Samma sak gäller åsikten om att bezeln och boetten gör klockan väldigt lik en Rolex. Det är helt sant och det finns en bra orsak till det; Rolex gör och har sedan längde gjort ikoniska klockor och vi är många som vill ta del av den kakan men antingen inte har råd eller helt enkelt inte vill betala så mycket för en klocka. Jag tycker också att Squale har gått sin egen väg lite mer med den här klockan då man har gått ifrån Mercedesvisarna som man hade på sina tidigare GMT och istället kör på sina egna ikoniska visare.
Kronan är snyggt märkt med Von Squales gamla logga och det är riktigt tjusigt. Ursäkta den kassa bilden med mina händer med men det var svårt att fotografera because it’s so shiiiiineeeeyyy!
Man ska inte fotografera såhär nära för det ser ut som att jag har en mattallrik på armen men den sitter perfekt!
Det keramiska vridningsinlägget är helt underbart och byter färg i olika vinklar och ljus men är helt omöjligt att fånga snyggt på bild.
Om man hade fått önska något så är det kanske att de hade ansträngt sig lite mer med baksidan för den är allvarligt talat skittråkig. Själva utformning av locket gillar jag men etsningen är trött. Här har de helt enkelt plockar designen från lillebrorsan 20 Atmos rakt av. Nu är ju baksidan inget man ser när man bär klockan men ni vet, det kostar inte så mycket att fixa en tjusig baksida och det gör mycket för helheten. Ledsen för skräp och damm på den här bilden...
Tack till er som orkat läsa min paketöppning/rant. Det lär komma många bilder på denna goding!
Med ett litet innehåll,
Fullset,
Specifikation
Storlek 28 mm
Urtavla Rosa
Glas Mineralglas
Armband Rosa Silikon
Urverk Quartz
Obligatorisk WS
Med ett litet innehåll,
Fullset,
Specifikation
Storlek 28 mm
Urtavla Rosa
Glas Mineralglas
Armband Rosa Silikon
Urverk Quartz
Obligatorisk WS
Var länge inne på att sälja av lite ur klocklådan och köpa någonting (enligt mig) dyrare att testa på innan jag införskaffar min planerade explorer 114270. Varit inne på lite olika Tudor och omega modeller och faktiskt inte ens övervägt den klocka som nu landade. Då jag ofta förknippar modellen med trötta rassliga vintagepjäser. Men nu kör vi!
Precis som jag önskade, Beckmörkt
Perfekt storlek!
Sådär, då kom paketet till slut från Gnomon. Har faktiskt väntat ända sen i fredags så det var banne mig på tiden. Ni som väntar på era klockor i flera månader; ni är fan inte kloka, jag hade ! Paketet skickades från Singapore i måndags och var framme hos mig vid lunch under onsdagen. Inte Postnords logistikkedja precis…