Psykel
Pandion
Mögel? Snarare algblomning!Nu pratar vi MÖGEL! Storartat!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mögel? Snarare algblomning!Nu pratar vi MÖGEL! Storartat!!
Med en ny fjäder och ruckning kan du säkert skrämma upp amplituden lite tillHittad i en skrotlåda som en svart klump. Blev den första klockan som jag fixade själv. 31 mm med ett Pesaux 170 verk. + 18 sek/dygn amplitud 239°
haltning (beat error) 1,6 m sek
Med en ny fjäder och ruckning kan du säkert skrämma upp amplituden lite till
Fin klocka och passande till ditt nick.
Kör den på bund, både tidstypiskt och bra för huden eftersom den verkar vara tillverkad av någon mindre ädel metall.Den här är på väg hit från Norge nu, min morfars gamla klocka från östfronten. Vet inte helt hur mycket jag ska göra med den. Ser för mig en rengöring, lätt polering av glaset och löda om bandstiftet förutom en service så klart. Den tickar på fint och tappar 1-2 minuter i dygnet, så tror skicket bör vara rätt bra. Nån som vet vilken typ av band Wehrmacht brukade ha på dom här?
Nästan i finaste laget för att vara "ruinromantik"En gammal Movado bumper.
Här har vi en riktig romantikerBästa trådstarten på länge, fattar inte hur jag kunnat missa den..?!
Här är mitt bidrag, "apmöglet från Paraguay"...
Vad vet du mer om den?Bästa trådstarten på länge, fattar inte hur jag kunnat missa den..?!
Här är mitt bidrag, "apmöglet från Paraguay"...
Det är en Citizen 51-2273 150m-dykare med 8200-verk från 70-talet.Vad vet du mer om den?
Värdelöst gammalt skrot du har där...Gammalt missfärgat bös.
Magi!!!Gammalt missfärgat bös.
...och tänk om den kunde berätta allt den varit med om! Bra bump!Vill bara få fart på en fantastisk tråd igen, med en Revue Sport..
Och den håller fortfarande tiden perfekt, +/- 2sek. per dygn...och tänk om den kunde berätta allt den varit med om! Bra bump!
Fantastiskt!Och den håller fortfarande tiden perfekt, +/- 2sek. per dygn
Den tycker jag platsar, alla gånger! Supertrevlig!Denna har jag ju postat många gånger och det är kanske på gränsen att den platsar här, men nåja
Trevligt att du skakade liv i den här tråden, innan den möglar ihop!