• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

La precis en order på en The twelve 36 i frosted lichen,

I brittiska pund, med en resize på armbandet landade det på 13 981:-

Hoppas på snabb leverans så helgen är räddad
Nu väntat en vecka och klockan är fortfarande inte skickad,

Van med snabb hantering när varor finns i lager.

Hoppas på snabb leverans från UK när dem väl lagt det på lådan.

Fick precis klockan och den är alldeles för liten för mig. Har små handleder på ca 16,5cm

Men det såg nästan ut som en barn klocka i helhetsintryck. (Inte bara inzoomat på handleden..)

Tråkigt!

Men skönt med deras 60 dagars retur policy

Fick precis klockan och den är alldeles för liten för mig. Har små handleder på ca 16,5cm

Men det såg nästan ut som en barn klocka i helhetsintryck. (Inte bara inzoomat på handleden..)

Tråkigt!

Tråkigt!
Det borde finnas en avdelning här på ks med barnklockor, visste inte att CW ens sålde sådana.
Vad är dimensionerna ens?

Tråkigt!

Med dagens mått mätt så är ju 36mm ganska litet.

Min erfarenhet (baserat på Rolex DJ och DD , båda 36mm) är dock att man kan behöva några dagar för att vänja sig vid en mindre klocka om man går från något lite större. Efter det kan man uppskatta den lite smidigare storleken.

Senast ändrad:
Smidigt! Hur fungerar det med returfrakt, betalar man själv det eller är det gratis?
Helt gratis!

Via DHL

Klockan var tillbaka hos dem på typ 3 dagar och pengarna hos mig 2 dagar efter dom fick den.

Och snabb kontakt via deras kundservice med.

Erbjöd hjälp att välja ny klocka att prova eller bara returnera pengarna.

Helt gratis!

Via DHL

Klockan var tillbaka hos dem på typ 3 dagar och pengarna hos mig 2 dagar efter dom fick den.

Och snabb kontakt via deras kundservice med.

Erbjöd hjälp att välja ny klocka att prova eller bara returnera pengarna.

Hur fortsätter du nu? Väljer du en större, 38 eller 40, eller lägger du ner modellen helt?

(Jag hade en student till mig som hade en 40 som jag provade. Funkade bra på mina smala handleder, men 38 skulle nog bli ännu bättre).

Hur fortsätter du nu? Väljer du en större, 38 eller 40, eller lägger du ner modellen helt?

(Jag hade en student till mig som hade en 40 som jag provade. Funkade bra på mina smala handleder, men 38 skulle nog bli ännu bättre).
Blev en Certina tillsvidare.

Jag har väldigt svårt att bedöma klockor över nätet, så skulle blivit ett helt gäng klockor skickandes fram och tillbaka till CW misstänkte jag.

Synd utan något showroom eller liknande i Sverige!

Tillbaka
Topp