• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om mesh

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mesh är ett band som som tydligen
är både älskat och hatat. Hittat lite strötrådar om detta, i mitt tycke, härliga klockararmband. Skulle vilja få in allt i en tråd. För enkelhetens skull. Det finns klockor som växer med det och klockor som blir riktigt skumma, rent av fula med ett mesh på. Sen finns det ju tusen olika mesh.. De jag provat är billigare varianter från @Singular och allehanda forumfolk.
Själv tycker jag vissa kronografer, typ breitling superocean, tag heuer Carrera som jag själv haft kan lyfta rejält med ett mesh. Såklart funkar många dykare på detta.
Så kom igen ös på med tankar, känslor och såklart bilder på diverse kombos du önskar.

Provade idag mesh på min Omega Seamaster 120 multifunction. Jag tycker det lyfter klockan!
Fotor_144423487260831.jpg

Fotor_144423475084492.jpg
Fotor_144423465458347.jpg

Låt oss diskutera!
 
Senast ändrad:

Depp-Erik

Cartier
Super Ocean Heritage ska sitta på mesh! För övrigt är det den enda Breitlingmodell som, i mitt tycker, faktiskt är snygg.

Ska det vara mesh så tycker jag det ska vara ganska grovt och sitta på dykare eller i vissa fall sportklockor, platta, finare mesh har jag svårt för. Kan funka i guld till helguld dressklockor dock.
kenneth-cole-new-york-mens-kc9206-dress-sport-black-dial-chronograph-mesh-watch_2.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Någon som vet vartifrån (i Sverige) man kan köpa ett Mesh med ändlänkar som följer boetten ?
Är på G att införskaffa en KG och tror den blir grymt fin med ett sådant Mesh :)
 
Topp