• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jakten på den ultimata klockan i Sandvikstål är nog över! Clamshellboett, Venus 150, blånerade visare, svensk text och subtil zontavla. Extra bonus att den kom på ett band från @grodslukarenx !
P2140039.jpeg
P2140041.jpeg
P2140025.jpeg
 

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Jakten på den ultimata klockan i Sandvikstål är nog över! Clamshellboett, Venus 150, blånerade visare, svensk text och subtil zontavla. Extra bonus att den kom på ett band från @grodslukarenx !
P2140039.jpeg
P2140041.jpeg
P2140025.jpeg
Fin 😍!
Såg denna om någon är sugen på liknande. Ganska trist tavla tkr jag dock.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fin 😍!
Såg denna om någon är sugen på liknande. Ganska trist tavla tkr jag dock.
Inte så ofta sådana dyker upp! Tavlan är kanske inte så attraktiv, men helheten är rätt kul!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Dr H

Cartier
2-Faktor
Nyinkommet i klocklådan. Inropat på Kaplans i lördags. Inga subdials, men galet mycket siffror runt urtavlan och en inre vridring som jag måste klura ut hur man använder. Alltså skalan på den, den snurras med kronan i innersta läget.
speedtimer.jpg
 

Dr H

Cartier
2-Faktor
Provar ett nytt band, tycker mig ha sett denna typen av gummi på många vintage kronografer. Köpt från CNS -känns förvånandsvärt bra för priset.
speedtimer.jpg
 
Topp