• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

Jimpa

Panerai
DSC_0006.JPG
jaha spännande med något nytt random rött från Italien. trevlig helg fellows!
 

Jimpa

Panerai

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Mycket gott vin från Piemonte ikväll, gaja är en favorit även om deras barbaresco är snäppet vassare
IMG_3118.JPG

Det där är från Toscana (Bolgheri), står ju på flaskan. Varit på besök där två ggr... Ska man dricka Gajas toscanska grejer rekommenderar jag nån av deras Brunellos, det är riktigt bra grejer.
 

Oew

Rolex
Det där är från Toscana (Bolgheri), står ju på flaskan. Varit på besök där två ggr... Ska man dricka Gajas toscanska grejer rekommenderar jag nån av deras Brunellos, det är riktigt bra grejer.
Hm vet inte vart jag fick Piemonte ifrån, vet mkt väl att det är ett Toscana vin och har även åkt förbi deras gård när jag bodde i Italien. Skyller på för många glas. Inte druckit gajas Brunello men får pröva
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Så, då var kylen installerad. Nu är frågan vad man ska fylla den med och vart man ska löpa de ifrån...? :)
image.jpeg

Håller också på att kollar. Vad köpte du för någon? Vad hade du för alternativ?
Två temperaturzoner är ett måste, funderar på om man ska köra helskåp eller halvskåp
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Håller också på att kollar. Vad köpte du för någon? Vad hade du för alternativ?
Två temperaturzoner är ett måste, funderar på om man ska köra helskåp eller halvskåp
Vad ska du med två zoner till??? Har man allt vid lagom lagringstemperatur, typ 12-13 grader så tar det ju bara några minuter i frysen/rumstemp för önskad dricktemp. Min erfarenhet är att det mest är billiga skåp som har två zoner.
http://www.vinkylen.se/ är en bra leverantör, jag hade kollat på ett skåp från Climadiff.
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vad ska du med två zoner till??? Har man allt vid lagom lagringstemperatur, typ 12-13 grader så tar det ju bara några minuter i frysen/rumstemp för önskad dricktemp. Min erfarenhet är att det mest är billiga skåp som har två zoner.
http://www.vinkylen.se/ är en bra leverantör, jag hade kollat på ett skåp från Climadiff.

Hmm, varit inställd på en vinkyl istället för ett vinlagringsskåp... Får läsa på lite mer och återkomma, bra länk den där!
 

Zingo

Rolex
Håller också på att kollar. Vad köpte du för någon? Vad hade du för alternativ?
Två temperaturzoner är ett måste, funderar på om man ska köra helskåp eller halvskåp
Det blev en Avintage integrerbar med höjd 123 cm från vinkylen.se. Hade gärna haft större men planlösningen i min bostad ville annat, men max 89 flaskor dvs ca 70 i praktiken är ändå ok.
 

Zingo

Rolex
Vad ska du med två zoner till??? Har man allt vid lagom lagringstemperatur, typ 12-13 grader så tar det ju bara några minuter i frysen/rumstemp för önskad dricktemp. Min erfarenhet är att det mest är billiga skåp som har två zoner.
http://www.vinkylen.se/ är en bra leverantör, jag hade kollat på ett skåp från Climadiff.
Omöjligt att hitta integrerbara vinskåp med en zon om det inte är de minsta skåpen. Men du kanske tänker på lagringsskåpen?

Är inte med på vad du menar med att billigare skåpen har två zoner och bättre en zon och att man ska kolla på Climadiff? Climadiff är ju budget märket och Avintage deras premium märke... o_O
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Omöjligt att hitta integrerbara vinskåp med en zon om det inte är de minsta skåpen. Men du kanske tänker på lagringsskåpen?

Är inte med på vad du menar med att billigare skåpen har två zoner och bättre en zon och att man ska kolla på Climadiff? Climadiff är ju budget märket och Avintage deras premium märke... o_O

Tänkte absolut på lagringsskåp, har aldrig förstått meningen med tvåzonerskyl. Rekade Climadiff för att det är bra bang for the buck, det är ju roligare att lägga pengarna på vin.
 

Jimpa

Panerai
Har prövat mycket olika Italienska viner sista tiden, hamnade med detta ikväll och tycker det var prisvärt. Hur som helst så trillade jag in på en intressant sida som hjälpte mig som novis att förstå de olika Italienska klasserna på deras viner. Kanske kan öppna upp lite och vara behjälplig information för någon som är lika färsk som mig i detta ämne, så håll till godo! Och tack för alla tips och råd som jag fått i denna tråd. Mvh
http://www.italygross.se/vinkunskap
DSC_0029.JPG
 

mikjon

Omega
Kvällens underbara vin Mas La Plana 2005 från Torres, så välgjort och smakrikt för en billig penning, runt 300. Här finns allt, doften, smaken med svarta vinbär, fat och fyllighet. Sopar mattan av många mycket dyrare viner.
image.jpeg
 
Topp