Låter som något som skulle falla mig i smaken. För helt enkelt plocka upp en flaska nästa gång jag är till Systembolaget, 541:- känns ju i nuläget extremt prisvärt för en 15-åring.
Skulle du mot förmodan inte gilla den tar jag över den ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter som något som skulle falla mig i smaken. För helt enkelt plocka upp en flaska nästa gång jag är till Systembolaget, 541:- känns ju i nuläget extremt prisvärt för en 15-åring.
känns tryggt!Skulle du mot förmodan inte gilla den tar jag över den ...![]()
Är ju iofs trevligt när den billigare är bättreVar tvungen att kolla om intrycken från i torsdags och igår står sig ... och det gjorde dom. Inte så tokig men 10-åringen är den klart bättre, dessutom till under halva priset av 18-åringen.
![]()
Är ju iofs trevligt när den billigare är bättreBlir ju tveksam om man ska kränga eller sprätta 15-åringen jag fick tag i...
Det är en inställning jag kan ställa mig bakom 100%Inte provat den så jag kan tyvärr inte hjälpa dig i beslutet. Har du inte provat den tidigare skulle jag sprätta den. Allt är värt att prova, i alla fall en gång ...![]()
Jag tycker nog i följande ordning…Är ju iofs trevligt när den billigare är bättreBlir ju tveksam om man ska kränga eller sprätta 15-åringen jag fick tag i...
Jag tycker nog i följande ordning…
15
10
18
Där jag tycker att 15 och 10 är närmare varandra, och 18 sticker ut som lite sämre rent allmänt. Dock beror det ju såklart på batch, Springbank kan ju som vi veta spreta lite mellan år till år.
Här är den slut... Men gott att ha varit där.Kör väl en dalwhinnie jag med
![]()
Vad rekommenderar ni för en helt nybörjare? Tänk er första flaskan![]()
Tack!![]()
Glenmorangie 12 Years
Nyanserad, maltig smak med tydlig fatkaraktär, inslag av apelsinmarmelad, honung, halm, vaniljfudge, örter och nougat.www.systembolaget.se
Tack!
Hur rekommenderar du att den servas?![]()
Kanske en Jura 12 sherry cask?Vad rekommenderar ni för en helt nybörjare? Tänk er första flaskan![]()
![]()
Glenmorangie 12 Years
Nyanserad, maltig smak med tydlig fatkaraktär, inslag av apelsinmarmelad, honung, halm, vaniljfudge, örter och nougat.www.systembolaget.se
Bra val till @Acke31, båda tvåKanske en Jura 12 sherry cask?
![]()
Jura 12 Years Sherry Cask
Nyanserad smak med tydlig karaktär av sherryfat, inslag av torkade aprikoser, choklad, hasselnötter, kanel, vaniljfudge, sultanrussin och apelsinskal.www.systembolaget.se
Testa annars några från Loch Lomond. Absolut inte det finaste men tycker de erbjuder bra kvalité och tillåter en att testa flera olika smaker för en lägre peng så du får se vad tycker om. Rekommenderar inchmurrin, madeira cask och heavily peated (obs om du inte vill utforska torvig smak skippa den sista)Vad rekommenderar ni för en helt nybörjare? Tänk er första flaskan![]()
Tack! Ska prova denna till helgen och återkommaBra val till @Acke31, båda två
Beror ju på tycke och smak förstås. Med bland de mest prisvärda i olika kategorier (enl mig):Vad rekommenderar ni för en helt nybörjare? Tänk er första flaskan![]()