• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Med hjälp av en kollega i Norrköping, lyckades jag knipa en av de sista Benrinnes som stod på Systembolagets butikshyllor. Men min Benrinnes är slut sedan länge, frid över dess minne. Men det är ju faktiskt meningen att de ska drickas. 😅
Jag knep min i Sollentuna och det vara den sista i Sverige och det var för 2 år sedan. Jag har bara läst gott om denna. Ska bli intressant att prova den

Löjligt tomt på Whiskyhyllan igen så det blev att bunkra lite när jag ändå skulle veckohandla idag.
IWC I 2026-02-17 (Whisky x 2).jpg

Hört gott om den, i all sin enkelhet. Är den bra, tycker du?

Den dök upp i början på december förra året och kostar 369:-. Efter att då ha provat den skrev jag:

"Inte så illa alls. Ytterligare en utöver Inchmurrin som inte behöver vatten för att bli av med den antydan till råhet som brukar gälla dom billigare från Loch Lomond. Däremot föredrar jag nog fortfarande Deveron eller Singleton som har en mjukare och mera rundad smaksensation. Helt OK för pengarna och betydligt bättre än dom icke åldersangivna, Inchmurrin undantagen."

8-årig Lagavulin, rejält rökig som Lagavulin brukar vara, det var länge sedan jag drack deras standard 16-åriga så kan inte jämföra

God men inte prisvärd

1000002610.jpg

Tillbaka
Topp