• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ultimata Royal Oaken är 15300ST och det här är varför... *Nu med bilder*

Såg fint ut, har tidigare inte intresserats av AP pga de jämförelsevis höga servicekostnaderna (jämför tex en patek 5711) men precis som du har jag börjat snegla (läs snegla) åt just 15300, pga att den är liite mer lämpad som bruksklocka då den tål stötar aningen bättre än 15202, den är även som du nämner lite mer robust och den har ett betydligt trevligare pris. :)
Även tittat på en ROO. Men vill inte gräva för djupt, man ska passa sig för att snoka för.mycket. det kan sluta med att du hittar nåt du måste ha. 😐
 
Nu är den bärgad 😃 sjukt nöjd! Det känns overkligt att äntligen landat denna skönhet. Dessutom nyservad och med det ”nya” låset.
 

Bilagor

  • 04CC3B8A-778A-4DD2-B313-990AECA6AF9B.jpeg
    04CC3B8A-778A-4DD2-B313-990AECA6AF9B.jpeg
    525.2 KB · Visningar: 150
Nu är den bärgad 😃 sjukt nöjd! Det känns overkligt att äntligen landat denna skönhet. Dessutom nyservad och med det ”nya” låset.
Grattis!

Får kag fråga om du valde mellan denna o h någon eller några andra ur?
Eller om du typ sålde av allt du ägde i klockväg för att satsa fullt på drömklockan eller så?
Det är intressant att få höra berättelserna runt hur det går till när folk köper/får/kommer över en lite exklusivare klocka. Få höra om de gav upp annat eller om de valde bort något annat och hur de tex har sparat varenda krona och levt på konserver och formfranska i två år. Eller om det helt enkelt blev en avbetalning och ett köp av klocka istället för bil, ja, det finns lika många historier som klockälskare.

Så om du vill skulle iaf jag uppskatta en berättelse!

Grattis än en gång till e mycket vacker klocka!
 
Grattis!

Får kag fråga om du valde mellan denna o h någon eller några andra ur?
Eller om du typ sålde av allt du ägde i klockväg för att satsa fullt på drömklockan eller så?
Det är intressant att få höra berättelserna runt hur det går till när folk köper/får/kommer över en lite exklusivare klocka. Få höra om de gav upp annat eller om de valde bort något annat och hur de tex har sparat varenda krona och levt på konserver och formfranska i två år. Eller om det helt enkelt blev en avbetalning och ett köp av klocka istället för bil, ja, det finns lika många historier som klockälskare.

Så om du vill skulle iaf jag uppskatta en berättelse!

Grattis än en gång till e mycket vacker klocka!

Jag har haft en hel del olika klockor och det har alltid känts som att jag varit på väg till Royal Oaken. Jag var tvungen att sälja mina andra klockor för att finansiera denna men ingen avbetalning etc. Jag har successivt jobbat mig uppåt och gjort några kronor på framför allt några Rolex som jag ägt så det har varit ett långsiktigt sparande som gjort det möjligt att till slut uppnå mitt mål med en RO. Nu börjar jakten på min ultimata trio där APn blir klockan jag tar fram för speciella tillfällen. Det jag sparar till nu är en dressare och en lite tuffare beater.
 
Jag har haft en hel del olika klockor och det har alltid känts som att jag varit på väg till Royal Oaken. Jag var tvungen att sälja mina andra klockor för att finansiera denna men ingen avbetalning etc. Jag har successivt jobbat mig uppåt och gjort några kronor på framför allt några Rolex som jag ägt så det har varit ett långsiktigt sparande som gjort det möjligt att till slut uppnå mitt mål med en RO. Nu börjar jakten på min ultimata trio där APn blir klockan jag tar fram för speciella tillfällen. Det jag sparar till nu är en dressare och en lite tuffare beater.
Hehe, då blir det en calatrava och en summariner ;)

Det har en tendens att sluta så har jag märkt ;)

Men oavsett, återigen grym klocka, och kul att du efter flera år av provade, köp/sälj känner att du hittat rätt. Det ärninte alla som hittar den där klockan, oavsett hur många nautilus eller daytonas de provar. ☝
 

DrEmil

Omega
2-Faktor
Jag har haft en hel del olika klockor och det har alltid känts som att jag varit på väg till Royal Oaken. Jag var tvungen att sälja mina andra klockor för att finansiera denna men ingen avbetalning etc. Jag har successivt jobbat mig uppåt och gjort några kronor på framför allt några Rolex som jag ägt så det har varit ett långsiktigt sparande som gjort det möjligt att till slut uppnå mitt mål med en RO. Nu börjar jakten på min ultimata trio där APn blir klockan jag tar fram för speciella tillfällen. Det jag sparar till nu är en dressare och en lite tuffare beater.
Stort stort grattis och bra jobbat. Finns inget trevligare än känslan när man når något man längtat och kämpat för en längre tid. Snyggt!
 

lekamen

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för en fängslande och lärorik artikel! Jag som inte är särskilt intresserad av AP fastnade och läste varje bokstav. Och otroligt härligt att se att du uppnådde drömmen och köpte den till slut. Grattis!
 

ewel

Breitling
Är det av rädsla för slitage och värdeminskning eller stöld/rån som du inte när den mer dagligen?
 
Topp