• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den ultimata vardagsklockan!

Tjenare! I dagsläget rockar jag en Certina DS Ph200m, har originalbandet men även ett svart läderband för omväxlings skull. Jag är ute efter en klocka som antingen är Tudor Style(antagligen 41mm) med blå urtavla eller en som är lik! Helst av allt skall det vara länk. Den kommer att användas på kontor mestadels så jag vill ha något som passar för det flesta tillfällen. Skicka gärna bilder på liknande klockor som bilden nedan! Jag lägger inte 50k på en klocka i dagsläget men kanske uppemot 30 iallafall!

Hörde att den rekommenderades starkt av Nymans Ur i klocksnackpodden men jag tycker den är hemsk designmässigt. Urverket är ju alldeles för litet för boetten, kolla hur datumet sitter. För 30k finns en hem drös roligare klockor att köpa.

Kolla på SEIKO Presage eller valfri GS, Breitling, IWC, what ever.

Hörde att den rekommenderades starkt av Nymans Ur i klocksnackpoddeb men jag tycker den är hemsk designmässigt. Urverket är ju alldeles för litet för boetten, kolla hur datumet sitter. För 30k finns en hem drös roligare klockor att köpa.

Kolla på SEIKO Presage eller valfri GS, Breitling, IWC, what ever.
Den kostar 22k.

Så.
IMG_2246.JPG

Tipsar om min gamla seamaster. Stilig och en bra vardagsklocka. Ny listar 37’ men du kan säkerligen få ned den. Eller runt 23-25’ beggad här på forumet :) lycka till!
Edit: Min är redan såld så inget försök till försäljning
62CEFAED-63C9-4FD2-B70C-5F08FFCB0844.jpeg

Tipsar om min gamla seamaster. Stilig och en bra vardagsklocka. Ny listar 37’ men du kan säkerligen få ned den. Eller runt 23-25’ beggad här på forumet :) lycka till!
62CEFAED-63C9-4FD2-B70C-5F08FFCB0844.jpeg
Grym klocka, hade också en, fast svart. Funderar på att köpa den igen till sommaren. Eller kanske den nya, får se hur den bärs i verkligheten :)
IMG_20181007_171430.jpg

Om du kan tumma lite på kravspecen och gå ifrån blå tavla så skulle jag satsa på en bättre begagnad Speedmaster.

Är blå tavla ett krav så skulle jag säga Omega Seamaster eller kanske hellre Aqua Terra.

Massa snygga klockor här ja! Jag är väldigt kluven, en VC går ju fetbort i dagsläget. Seamasters är jag (ursäkta blasfemin) inte så förtjust i...Det verkar inte som att många har Tudor Style vilket får mig att gilla den ännu mer! Jag kan också tänka mig en svart urtavla!

Jo! Jag har varit inne på en BB men gått mer till utseendet av Style istället. Har du några förslag? :)
Jag har i mitt klocksamlande/intresse gjort fler krumbukter och felköp än jag kan minnas.
Tudorn som du är intresserad av är legit och fin (beauty in simplicity) kör på den är mitt dagsråd.
Se till att du får prova den på handleden, magkänslan säger en mycket !

Senast ändrad:
D70951AE-574C-405B-9956-401E61DAEF7D.jpeg

Sketsnygg Zenith men finns väl en risk att man känner liiiite att man snålat som inte köpte VCn istället.
Nja, förstår vad du menar men iom att det skiljer runt 200K i pris så blir det ju inte riktigt äpplen och äpplen. Svårt att känna att man snålat när man lagt 50K på en klocka istället för 200+ för många. Inkl. mig. Handlar det om 50 eller 70 så kanske det könns relevantare att sträcka sig för att få det man vill ha. Så tänker jag iaf

Nja, förstår vad du menar men iom att det skiljer runt 200K i pris så blir det ju inte riktigt äpplen och äpplen. Svårt att känna att man snålat när man lagt 50K på en klocka istället för 200+ för många. Inkl. mig. Handlar det om 50 eller 70 så kanske det könns relevantare att sträcka sig för att få det man vill ha. Så tänker jag iaf
Zenithen är väl mer åt AP RO än VCn om du frågar mig, men Zenithen är riktigt snygg!

Tillbaka
Topp