• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lofgreno

Audemars
En POLAR så klart :)
image-jpeg.430124
Det där var inte heller helt fel. :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Står inför nästa klockinköp!
Ge mig tips på din absoluta favoritklocka att ta emot vintern med:)
Tänk glögg, gran, snö, kyla, vedeldat & kanske, kanske en liten liten whiskey!
Nu har jag inte fått hem denna än, men jag har svårt att se vad som skulle kunna gå fel med den...
18011465_1809129322740648_327855894748463104_n.jpg

Går säkert att dricka glögg med (varför man skulle vilja dricka glögg övergår dock mitt förstånd;)), matchar granen perfekt, klarar definitivt snö och kyla, syns på bilden att den går bra ihop med ved, kommer absolut dricka whisky med den på armen!:)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Jag skulle direkt säga, Speedy alaska projekt som redan dykt upp i tråden.
Den är dock inte helt lätt att få fatt i så i en mer normal omkrets klockor måste jag säga Grand Seiko SBGA011 Snowflake.
Klockan är ju trots allt gjord för att att ha en tavla som friställer nyfallensnö, samt i titan för att upplevas lika lätt som snö. Sekundvisaren är blånerad för att ytterligare ge ett kyligare intryck.
Finns det en annan klocka som så tydligt är inspirerad av snö/vinter så blir jag imponerad.
b42cce0fe33ff69b39d3fc2867bb0532.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Nu har jag inte fått hem denna än, men jag har svårt att se vad som skulle kunna gå fel med den...
18011465_1809129322740648_327855894748463104_n.jpg

Går säkert att dricka glögg med (varför man skulle vilja dricka glögg övergår dock mitt förstånd;)), matchar granen perfekt, klarar definitivt snö och kyla, syns på bilden att den går bra ihop med ved, kommer absolut dricka whisky med den på armen!:)
Den där gillar jag! Grattis till den! När du behöver julklappspengar, skicka en ping!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skulle ändå säga att Speedyn är den ultimata vinterklockan men vill man ha ett budgetalternativ så tycker jag att en Vostok borde stå pall för en svensk vinter
IMG_4520.JPG
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Väldigt stilig klocka. Tycker ofta att Sinn är för monokromatiska för min smak, detta är ett skönt undantag.
Tack! Jag är beredd att hålla med dig om deras utbud. Även om jag älskar toolkänslan :) . Denna är en lite udda fågel för en vettig peng. Mycket klocka för pengarna. Ska dock säljas snart för att ge plats åt något nytt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tack! Jag är beredd att hålla med dig om deras utbud. Även om jag älskar toolkänslan :) . Denna är en lite udda fågel för en vettig peng. Mycket klocka för pengarna. Ska dock säljas snart för att ge plats åt något nytt.
Ja, Sinn förefaller grymt prisvärda(har ännu inte ägt en). Vilka andra märken har samma rykte och säljer samtidigt en kronograf i titan och länk samt GMT/UTC för under 30K? (144 St Diapal)
De flesta modeller de tillverkar känns som bra vinterklockor :)
 
Topp