Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ligger safirsubar med vitguldsindex i dagens vintageur... Lite tråkigt tycker jag.Jag oponerar mig högljud....samt gnisslar käkarna att denna.....visserligen potenta klocka.......ligger i vintagedelen. Här har en faux pas begått......det var alles......
Stål-sport-safir-Rolex-kupp mitt i vintagehalspulsådern.. illa.Jag oponerar mig högljud....samt gnisslar käkarna att denna.....visserligen potenta klocka.......ligger i vintagedelen. Här har en faux pas begått......det var alles......
Jag oponerar mig högljud....samt gnisslar käkarna att denna.....visserligen potenta klocka.......ligger i vintagedelen. Här har en faux pas begått......det var alles......
Ligger safirsubar med vitguldsindex i dagens vintageur... Lite tråkigt tycker jag.
Skärpning gossar. Antal år på nacken är det enda rimliga att hålla sig till för att bedöma vad som är vintage. Vad som är kul är en annan sak och rätt så individuellt.Stål-sport-safir-Rolex-kupp mitt i vintagehalspulsådern.. illa.
Skärpning gossar. Antal år på nacken är det enda rimliga att hålla sig till för att bedöma vad som är vintage. Vad som är kul är en annan sak och rätt så individuellt.
Faktiskt inte alls rimligt.Skärpning gossar. Antal år på nacken är det enda rimliga att hålla sig till för att bedöma vad som är vintage. Vad som är kul är en annan sak och rätt så individuellt.
16550 är ju kul men inte vintaach i min lilla mysiga lilla världSkärpning gossar. Antal år på nacken är det enda rimliga att hålla sig till för att bedöma vad som är vintage. Vad som är kul är en annan sak och rätt så individuellt.
Joho. Annars blir det helt galet. En del tycker ju att en Speedy från 1998 eller Tudor 79090 ÄR vintage för de tycker de KÄNNS vintage. Vad är gränsen enligt dig?Faktiskt inte alls rimligt.
När åldern är ett egenvärde. Tycker det är synd att safirrollar med vitguldsindex hittar hit nu, tänker inte försöka förbjuda dem men det är vad jag tycker.Joho. Annars blir det helt galet. En del tycker ju att en Speedy från 1998 eller Tudor 79090 ÄR vintage för de tycker de KÄNNS vintage. Vad är gränsen enligt dig?
När åldern är ett egenvärde. Tycker det är synd att safirrollar med vitguldsindex hittar hit nu, tänker inte försöka förbjuda dem men det är vad jag tycker.
Inget egenvärde bara en gräns. Finns ju många tråkiga, generiska gubbklockor som är gamla och inte tillför så där jättemycket i världen. Försvarar inte safirsubbar men vill ha ordning och reda.När åldern är ett egenvärde. Tycker det är synd att safirrollar med vitguldsindex hittar hit nu, tänker inte försöka förbjuda dem men det är vad jag tycker.
Ordning och reda kommer det aldrig bli.Inget egenvärde bara en gräns. Finns ju många tråkiga, generiska gubbklockor som är gamla och inte tillför så där jättemycket i världen. Försvarar inte safirsubbar men vill ha ordning och reda.
Nä eftersom det finns coola, roliga nittiotalare som borde kvala in åxå...Ordning och reda kommer det aldrig bli.
Ja, ingen jävla ordning nånstans...Underbar vändning på tråden!
Ses om två år dåHahaha! Lite snurrigt ett tag där.. Men som ägare av klockan som @deddas startade tråden om så är jag benägen att hålla med om att den inte riktigt kvalar in som vintage... än!
Kanske mer en "semi-vintage" Den är ju bara 28år ung... Så borde väl ha legat i "diskussions" delen istället! Hursomhelst så verkar det vara en skön stämning här inne i vintage delen! Ha det gott alla!
Ses om två år då
Det är blir ju klurigt.....matt tavla med pumpaindex......sen ett safirglas som lök på laxen......vintage....ja..nej....nja.....oklart!! Hade inte bangat en 3x6:a i det utförandet...ingen är Rail.....och shit i Comexloggan.....det var mer pumpan jag var ute efter....
Straight lugsFast en åldersgräns är väl enda sättet att göra det på, hur ska man tex bedöma när en Speedy pro är vintage isf