Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så Jävla rätt doktorn!40mm är max för mig, dressare 34-36, tool klockan 36-40.
Väldigt ofta har serveringspersonal på restauranger stora och lite märkvärdiga klockor ( 41 mm < ) på sig.
Jag blir alltid äcklad och kaskad-spyr över hela bordet när dom ställer in maten. Jäkla trist start på en middag lixom.
Stentuff!29mm - manligt, gubbigt eller bögigt?![]()
29mm - manligt, gubbigt eller bögigt?
]
...nu ska vi inte vara enkelspåriga, det kan ju lätt vara allt det samtidigt, lite som Jonas Gardell... och det är ju imho tre bra egenskaper på många sätt!
Manligt=ansvarstagande, hard-working
Gubbigt=självständigt
Bögigt=fritt från konventioner, känsligt
Har förstått att leben är någonstans mellan tre och fyra fot lång och apropå fötter har väldigt stora, håriga sådana. Kan det stämma? Han kommer väl undan med viss spridning i klockstorlekar?Är själv nästan två meter lång så ett litet ur ser ju ganska fjantigt ut på min arm i allafall.Har längden nån samband hur litet ur man kan ha?Hur långa är ni?
I stort sett är det så jag ser utHar förstått att leben är någonstans mellan tre och fyra fot lång och apropå fötter har väldigt stora, håriga sådana. Kan det stämma? Han kommer väl undan med viss spridning i klockstorlekar?
Skämt åsido. Förstår vad du är ute efter, men jag tycker att handledens form och omkrets spelar större roll än kroppens längd. Inte att glömma handens storlek och underarmens form.
A
Illusionen talar för sig själv..Exempel på urtavlans betydelse
MB 42mm, kunde jag ej anv, kändes för stor.
GS ca 44mm, satt bra och såg fantastisk ut.
![]()
Exempel på urtavlans betydelse
MB 42mm, kunde jag ej anv, kändes för stor.
GS ca 44mm, satt bra och såg fantastisk ut.
Om ni tittar på den övre armen så är den så kallad normal dvs 18.5cm.
den undre tillhör en mänskligt häst och mäter 23.5cm,min poäng är=Skulle kilen se normal ut med en 36mm klocka på sig?
Det är ju helt ointressant hur stor klockan är, det är ju hur den ser ut på
Armen som spelar roll. Min 47mm oris satt som en smäck men nya Explorer 2:an såg hemsk ut. En guld DD är i en egen liga på något sätt. Alltid grymmast liksom. Hade ett möte häromdagen med en kille som hade en 32mm lady datejust på jubilee. Funkade bra på något sätt. Han var inte speciellt smal eller liten.
Ooh ok, var han hård ? Dvs deffad.