80talisten
I wish a could afford a real gold Rolex!
Ordet dinka används flitigt här med..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen vettig människa, i Stockholm eller annorstädes, säger "dinka" i dag.
God morgon Horace Engdahl, sovit gott?
Helt korrekt vad gäller pluralisformen av forum - de som slänger sig med fora i fel sammanhang låter rätt fjantiga a lá Von Oben
"Vattennöt" kan jag hålla med om är en rätt lustig översättning, eller vad man ska kalla det. Men lite sött när folk blir så glada i nått att de måste hitta på ett smickrande smeknamn för att hylla objektet i fråga
Men dinka är väl inte sååååå farligt Jober? Kom igen, sug lite på ordet... smaka försiktigt på det där hemma när du är ensam... Om du dessutom använder normala svenska ord i övrigt i meningen så blir det inte så mkt Jerry W över det hela
Talspråksmässigt så är väl "Vad visar Bratten Glenn" väldigt vanlig bland kidsen.
Dinka är ju en ganska gräslig pjäs....visst är en sub en dinka... Men mer korrekt är det på en bilhandlar krösus som har en DD doppad i en skål med lim... Sedan i en skål med briller (briljanter för persiljebor)..dvs.... Ganska så smaklös historia..... Det är en dinka för mig!!
Per Nilsson använder uttrycket ganska flitigt i boken Snyggt: En stilguide för män, en av flera anledningar till att jag hade väldigt svårt att ta boken på allvar. En annan var att rekommendationerna till en 20-nånting som letar efter sin första klocka är:
![]()
Tydligen har den precis uppdaterats för 2010-talet:
http://www.nymansur.com/blogg/2013/05/06/en-stilguide-for-man/
Jag hoppas att det gäller språket också.
Älskar dig Davvan men du är som vanligt ute och seglar..
Skönt att vara älskad.... Men du kör ju alltid på din härskarteknik när du vet att nån annan har rätt....och du själv biter dig i läppen.... Hitta på nåt nytt nu baby!