• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det här med "Officiella" trådar

Jox

Rolex
2-Faktor
Är mest nyfiken, därav denna tråd.
Finns ju en del trådar här som är döpta i stil med "Den Officiella xxx tråden"
Min fundering är då vad det är som gör dessa trådar Officiella..?
Har Rolex, Tudor, Breitling, Tag Heuer, G-Shock med flera gett sitt tillstånd till detta och behövs det?
Kan representanter för dessa varumärken redigera dessa trådar? Betalar de eller får de betalt för att en tråd omnämns som OFFICIELL?
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag antar att det som åsyftas är när @KlockTotte blev kontaktad av en person som påstod sig vara representant för Aquastar efter att ha skrivit något negativt om dem här på forumet. Jag minns inte riktigt detaljerna men taggar in honom så kan han förklara själv om han vill. ☺️

Att som bara vågar. Alla har vi väl sett @KlockTotte s armar. Lätt den farligaste snubben på KS
Nej men blanda inte in mig i detta nu 😅

Skrev att jag fått ett spänne av Synchron Group till min Aquastar Benthos 500. Ägarna av tex Aquadive, Tropic och Isofrane och säkert något annat "undermåligt" märke. De tog min ironi som något nedvärderande och fick mail av samma herre som gett mig spännet att det var tråkigt att jag kände så. Så nog finns det säkert representanter för olika märken som håller koll.

Det var ALLT för mig ✌🏻 Peace
 

Jonire

Omega
Jag tycker ”officiell” och många andra etiketter med glimten i ögat på modelltrådarna tillför en lagom dos humor till forumet. Skulle nån jurist eller liknande höra av sig så är det väl bara stt justera, ungefär som när urbildningsradion blev eqotime pod.

En humoristisk rubrik eller en tillfälligt lätt urspårad tråd kanske egentligen tillför mer substans och mindre ”trams” än den femtioelfte bilden på samma klocka med tillhörande grogg😎
 
Topp