• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det har börjat förekomma att medlemmar outas av andra medlemmar.

Richie

Audemars
2-Faktor
Men var det illa ment från början? Jag hängde iofsinte med i svängarna, men var det inte någon som kände bumbaren som ville visa att bumbaren var en helt normal person som gillade klockor? I vart fall så ska man få välja själv hur anonym man vill vara.

Man ska å andra sidan inte tro att man är anonym bara för man sitter bakom en skärm på internet..
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Grejen var att man störde sig på att han bumpade sin bytesannons varje dag. Han ville dessutom INTE sälja, bara byta.
Många inkl mig själv störde sig på detta. Efter ett tag blev det outningar och personangrepp mot personen i fråga och blev det rätt illaluktande.
Annonsören tog bort annonsen vilket jag tycker var lite synd. Han hade inte gjort något fel.
Jag har inte hängt med i det här, men man får enligt reglerna bumpa en gång / dag? Ändå är det moraliskt fel att bumpa en gång /dag?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom det är helt utanför ämnet enligt @yonsson så innan vi släpper det tycker jag ändå det var ganska kul att konstatrera att ingen släppte sin Bratte i utbyte mot Rollen. Breitlingägare är trogna sitt märke, tydligen. Eller det var kanske det där med nerbyte som ingen ville göra, eller vad säger du @Philippe Stern?
 
P

Philippe Stern

Guest
Eftersom det är helt utanför ämnet enligt @yonsson så innan vi släpper det tycker jag ändå det var ganska kul att konstatrera att ingen släppte sin Bratte i utbyte mot Rollen. Breitlingägare är trogna sitt märke, tydligen. Eller det var kanske det där med nerbyte som ingen ville göra, eller vad säger du @Philippe Stern?
You better watch out
You better not cry
You better not pout
I'm telling you why
Santa Claus is coming to town
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Eftersom det är helt utanför ämnet enligt @yonsson så innan vi släpper det tycker jag ändå det var ganska kul att konstatrera att ingen släppte sin Bratte i utbyte mot Rollen. Breitlingägare är trogna sitt märke, tydligen. Eller det var kanske det där med nerbyte som ingen ville göra, eller vad säger du @Philippe Stern?

Han skriver ju lite längre upp att TS vill byta en 50-lapp mot en 100-lapp. Han erkänner att Bratten är 100-lappen i det här bytet. :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har man inget bättre för sig än att destruktivt racka ner på någon som faktiskt inte ens bryter mot några regler har man inte kommit särskilt långt i sin egna mänskliga utveckling. Varför ens bemöda sig om man inte vill bidra konstruktivt? Är inte ens tid viktigare än så? Sen kan man tycka det är synd att inte killen säljer sin sub och köper sin chronomat, för sin egen skull. Då skulle han ha sin drömklocka i ett nafs. Annonsen är inte bumpad på en vecka. Saknar den lite faktiskt. ;)
 
P

Philippe Stern

Guest
Har man inget bättre för sig än att destruktivt racka ner på någon som faktiskt inte ens bryter mot några regler har man inte kommit särskilt långt i sin egna mänskliga utveckling. Varför ens bemöda sig om man inte vill bidra konstruktivt? Är inte ens tid viktigare än så? Sen kan man tycka det är synd att inte killen säljer sin sub och köper sin chronomat, för sin egen skull. Då skulle han ha sin drömklocka i ett nafs. Annonsen är inte bumpad på en vecka. Saknar den lite faktiskt. ;)
image.jpeg
 

edvardw

Omega
Relativ ny i forumet men har under många år läst ett stort antal trådar inom KS. Aldrig riktigt upplevt någon dålig stämning bland medlemmar. Blir iaf kul att skriva lite mer frekvent.
 

Jarran

Omega
2-Faktor
Riktigt oschysst att outta KS:are.
Tycker att enskilda medlemmars läggning är deras ensak. Har inget med klockintresset att göra över huvud taget.....:watching:;)
 
Topp