• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det värsta som hänt din klocka tråden.

denjohan

Rolex
Pledge Member
Höll på att tappa en Seamaster SHOM pga av att jag hade slarvat med att få dit bandstiften ordentligt när jag bytte till gummistrap inför simtur. Hoppade i och kände klockan hoppa iväg. Som tur var hade även jag reptilreflexer där och hann fånga den innan den gled utom räckhåll. Sen har jag glömt att dra åt kronan ordentligt på en Scubadude innan jag hoppade i. Den gick sedermera till skrot.
 

Johe

Omega
Jag badade i en snödriva med en Raketa = fuktskada och imma på insidan av glaset, klockan stannade helt. Hittade igen den i en flyttlåda 3-4 år senare och då hade den torkat och fungerade fint. Det var i sin tur 6 år sedan nu och klockan går fint fortfarande.

Ramlade i fyllan och slog min 2 veckor gamla GMT Master i asfalten för 5 år sedan med. Den tog ingen invändig skada men fick lite dings. Dock inget värre än vad den fått av normal användning senare, men just då ångerfullt att få de första på det självförvållade sättet.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Resterna av lim är borta nu. Ändå en skugga kvar, misstänker att det är AR. Läst någonstans att AR läggs där bubblan är?

Bubblan är limmad på glaset, ja.
Jupp det är AR , enda stället man ser klart igenom är just vid datum bubblan. Frågan är om det är perfekt placerat under glaset eller ovanpå. Kan du se om ARn ev blivit repad på ovansidan ala PO2500?
 

JKanon

Omega
Badade med en gammal seiko jag hade, som jag efteråt fick lära mig inte klarade av vatten. imma på insidan av glaset och stannade. Lämnade den på elementet under natten och efter det så tickade den på fint. Tur att det inte var någon dyr pjäs i alla fall
 

Kevin94

Omega
Jag hoppade från 11 meters höjd ner i vatten med min 200 g tunga Armida A1 på handleden, ett par meter ner i vattnet såg jag något svart i ögonvrån som jag av någon anledning greppade tag i. När jag kom upp till ytan hade jag till min stora förvåning min klocka i handen, ena bandstiftet hade gått av... Är minst 20 meter djupt på platsen så jag var lite skakig under simturen tillbaka till kanten.

Klockstackaren några dagar senare med nytt bandstift:
juli3i5 037.JPG

oh fyfan. Inte illa ;)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Använde min Nighthawk på arbetsdag i båtklubben. Körde hårt och länge med vinkelslip med tillhörande gnistregn. Det har ju en tendens att spruta åt alla möjliga håll, varvid även klockan fick sin beskärda del av gnistregnet. Hade ju hört att kombinationen mineralglas och glödande metall inte är så bra. Kan bekräfta det.
Glaset var taggigt efteråt. Skarapade av det kniven varvid spånen försvann. Kvar blev det bara små gropar. Men vad gör väl det egentligen. Har ju ett gäng "finklockor", någon måste väl få utstå lite hårdare tag också.
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jupp det är AR , enda stället man ser klart igenom är just vid datum bubblan. Frågan är om det är perfekt placerat under glaset eller ovanpå. Kan du se om ARn ev blivit repad på ovansidan ala PO2500?
Den är ju mellan glaset och bubblan, huruvida den är placerad under eller ovanpå glaset vet jag faktiskt inte. Inga repor där. Känns som att den borde vara på undersidan.
 

Gunvald

Omega
2-Faktor
Lyckades dräpa min ExpII på semestern. Sköljde av den hemma i lägenheten och skulle precis torka av den, när någon (!) fångade min uppmärksamhet. Slängde handduken på diskbänken, över klockan, och gjorde något annat. Varpå denna någon strax därefter tar handduken och drar med klockan ned i stengolvet. Ridå. Skyller på natobandet, som gjorde klockan topptung och fick den att falla med glaset nedåt (enl principen om att mackor alltid faller i golvet med
image.jpeg
image.jpeg
 

oscarabc

Omega
Lyckades dräpa min ExpII på semestern. Sköljde av den hemma i lägenheten och skulle precis torka av den, när någon (!) fångade min uppmärksamhet. Slängde handduken på diskbänken, över klockan, och gjorde något annat. Varpå denna någon strax därefter tar handduken och drar med klockan ned i stengolvet. Ridå. Skyller på natobandet, som gjorde klockan topptung och fick den att falla med glaset nedåt (enl principen om att mackor alltid faller i golvet med
image.jpeg
image.jpeg

Nooo! Hur gick det sen? Hel service? Ambulans till akuten? Läskigt med glassplitter i verket :confused:

Värsta som hänt mig är att jag tappat min skx i backen, hade tagit av mig den och hade den i jackfickan och den hoppade ut när jag tog några snabba löpkliv. Dock klarade den sig utan något större märke och jag hann med spårvagnen också! Tur i oturen har man ibland
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Film finns.. :) låter den vara utan bubbla ett tag.
Bästa var ju att flaskan också begick seppuku av smällen!

OnT Har jag ramlat när jag klättrade över ett staket och drämde klockan rätt i asfalten med spännet nedåt. Om jag haft en kortare tröja på mig hade jag troligtvis behövt köpa ett nytt spänne, men nu blev det bara en "skugga" rätt över spännet
 

Virrevet

Omega
Det är fel att skratta när det gäller skador och massa pengar. Men det finns ett par historier jag iallafall kommer att berätta till god vänner. Tack för att ni delar med er ;) Tyvärr har jag inget att dela med mig om!
 

Doncorleone

Cartier
Kul tråd!!

Har tappat min Citizen Nighthawk på stengolvet på en flygplats i Moskva. Blev ett schysst märke i boetten vilket påminner mig om resan varje gång jag ser den :)

Den märkligaste skadan var från Nynäsvägen på SO 2010 när jag skulle filma en repa. Fick ett stenskott på min Seiko SND253 som resulterade i en spricka som går från kl 6 till kl 14.
 

Mr.Chang

Audemars
Det är fel att skratta när det gäller skador och massa pengar. Men det finns ett par historier jag iallafall kommer att berätta till god vänner. Tack för att ni delar med er ;) Tyvärr har jag inget att dela med mig om!
Äsch,sånt är livet,shit händer.Är skit försiktig av mig brukar alltid tänka 5-minuter före men likt förbanad råkar jag för allehanda olyckor,hittills bara 98 stygn lite överallt på kroppen.
Så vi skrattar inte,bara visar vad vi och vara klockor varit med om.;)
 

McFly

Cartier
2-Faktor
@snoozarn Påminner mig om den här gamla godingen:

Det värsta jag utsatte min GMT Master för på nyår var en lätt smäll på kronan, var till och med så prydlig att jag bytte till en beater vid 02:45 :D

Råkade dra min beater, en Certina DS Action, rakt ner i kaklet efter idrotten på gymnasiet. Dumfan (jag) hade lagt den i väskan och sedan hade man väl lite bråttom. Den smällen och efterföljande ångesten glömmer jag aldrig. Men inget hände med den! Lämnade in den för service och det enda som behövde göras var en ruckning. Ibland klarar man sig undan rätt bra ändå!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Mina förra Aqua terra föll 50-60cm från en hylla i ett skåp ned i marken. Sjukt klantigt men klockan överlevde utan en skråma trots en riktig otäck duns.
Drog förlövrigt samma klocka rakt in i dörrhandtaget på porten när jag var ovan klockbärare, glaset tog smällen och det blev en ljudlig klang. Inte en skråma då heller.
Omegas 8500-verk är bra grejer.

Sedan jag gått över till Rolex har det varit rätt incidentfritt än så länge tack och lov.
 
Topp