Det kan man ju tycka men nog svårt att få dit den utan limm?Har också hört det. Borde inte limmet successivt släppa om man till exempel badar mycket med klockan? Har bubblorna alltid varit limmade?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kan man ju tycka men nog svårt att få dit den utan limm?Har också hört det. Borde inte limmet successivt släppa om man till exempel badar mycket med klockan? Har bubblorna alltid varit limmade?
Har för mig att dom spikades fast på de första modellerna.Har också hört det. Borde inte limmet successivt släppa om man till exempel badar mycket med klockan? Har bubblorna alltid varit limmade?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH.Har för mig att dom spikades fast på de första modellerna.
Resterna av lim är borta nu. Ändå en skugga kvar, misstänker att det är AR. Läst någonstans att AR läggs där bubblan är?Det är tydligen limm...
Bubblan är limmad på glaset, ja.Sätts bubblan dit efter att det platta glaset har gjorts? Trodde och förutsatte att bägge delar var ett stycke safirglas.
Jupp det är AR , enda stället man ser klart igenom är just vid datum bubblan. Frågan är om det är perfekt placerat under glaset eller ovanpå. Kan du se om ARn ev blivit repad på ovansidan ala PO2500?Resterna av lim är borta nu. Ändå en skugga kvar, misstänker att det är AR. Läst någonstans att AR läggs där bubblan är?
Bubblan är limmad på glaset, ja.
Jag hoppade från 11 meters höjd ner i vatten med min 200 g tunga Armida A1 på handleden, ett par meter ner i vattnet såg jag något svart i ögonvrån som jag av någon anledning greppade tag i. När jag kom upp till ytan hade jag till min stora förvåning min klocka i handen, ena bandstiftet hade gått av... Är minst 20 meter djupt på platsen så jag var lite skakig under simturen tillbaka till kanten.
Klockstackaren några dagar senare med nytt bandstift:
![]()
Vet inte om det är av intresse men limningen är anledningen till att DSSD saknar datumbubblan. Minsta lilla luft i limmet skulle expandera och få datumbubblan att lossna på tillräckligt djupSätts bubblan dit efter att det platta glaset har gjorts? Trodde och förutsatte att bägge delar var ett stycke safirglas.
Intressant! Sådana här saker som man inte känner till är alltid av intresseVet inte om det är av intresse men limningen är anledningen till att DSSD saknar datumbubblan. Minsta lilla luft i limmet skulle expandera och få datumbubblan att lossna på tillräckligt djup![]()
Den är ju mellan glaset och bubblan, huruvida den är placerad under eller ovanpå glaset vet jag faktiskt inte. Inga repor där. Känns som att den borde vara på undersidan.Jupp det är AR , enda stället man ser klart igenom är just vid datum bubblan. Frågan är om det är perfekt placerat under glaset eller ovanpå. Kan du se om ARn ev blivit repad på ovansidan ala PO2500?
Lyckades dräpa min ExpII på semestern. Sköljde av den hemma i lägenheten och skulle precis torka av den, när någon (!) fångade min uppmärksamhet. Slängde handduken på diskbänken, över klockan, och gjorde något annat. Varpå denna någon strax därefter tar handduken och drar med klockan ned i stengolvet. Ridå. Skyller på natobandet, som gjorde klockan topptung och fick den att falla med glaset nedåt (enl principen om att mackor alltid faller i golvet med![]()
![]()
Film finns..@snoozarn hade varit kungligt om du fick den på film hahaha. Ska du köra nytt eller ska beaterjäveln få leva med sitt stryk?
Bästa var ju att flaskan också begick seppuku av smällen!Film finns..låter den vara utan bubbla ett tag.
Haha, instagram it!Film finns..låter den vara utan bubbla ett tag.
Äsch,sånt är livet,shit händer.Är skit försiktig av mig brukar alltid tänka 5-minuter före men likt förbanad råkar jag för allehanda olyckor,hittills bara 98 stygn lite överallt på kroppen.Det är fel att skratta när det gäller skador och massa pengar. Men det finns ett par historier jag iallafall kommer att berätta till god vänner. Tack för att ni delar med erTyvärr har jag inget att dela med mig om!
Alltså, det är faen briljant. På riktigt.Mjae, råkade fimpa bubblan i samband med sabrering vid nyår..
![]()
![]()