• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var en gång en GTG... - Paketöppning!

Nice! Och vilken inledning på sin KS-karriär av @ERIKSON URHANDEL!
Grattis! Och viken start av @ERIKSON URHANDEL och deras samarbete med KS! Det gillas :)

Riktigt tung! Grattis!
Mycket bra av @ERIKSON URHANDEL

Cool!
Nu får du bara öva på att hålla andan så du kan ge klockan en match i sommar. ;) Oerhört stort av @ERIKSON URHANDEL att ge möjligheten att få uppgradera utan knussel vad det verkar som! Biggie up!

Snyggt av @ERIKSON URHANDEL och stort grattis till en skön klocka!
Det är denna typ av erfarenheter som gör att man vet vart man ska styra sina steg när man behöver köpa något! Mot Sumpan!

Gratulerar! Rå och cool klocka! Snyggt skött av @ERIKSON URHANDEL !

Nice! Och vilken inledning på sin KS-karriär av @ERIKSON URHANDEL!

Tack ska ni ha!
Ja, vi trivs bra ihop U2 och jag.
Killarna i Sumpan skötte verkligen sig och som sagt de har många sköna dinkor att klämma på!
 

Edin

Panerai
Tror jag måste kolla in Sinn. Känns som att bättre beater kan man inte hitta och jag gillar verkligen de modeller som är riktiga Toolwatches. :)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Det var en gång en GTG som tog plats i den Kungliga Huvudstaden, många var säkert närvarande och kan tilldra sig det hela.
Under tillställningen hade @ERIKSON URHANDEL den goda smaken att lotta ut tre fina pris. Ett av dem lyckades leta sig fram till mig, vilket förgyllde samvaron med er klockkamrater ytterligare!

Priset visade sig vara inte mindre än en Sinn 104. Ett ypperligt ur. som ser ut så här:
IMG_0018.jpg


Vaknade upp dagen efter, läste på om Sinn och insåg att det finns många fina Sinn att välja på, kanske andra modeller än 104. Mejlade Richard och frågade om det skulle gå bra att byta upp sig, och det var inga problem. Några dagar senare infann jag mig i Sundbyberg, tittade och klämde på samtliga Sinn i butiken. Landade i en 356:a som ser ut såhär:
IMG_0059.jpg


Men vill ändå fundera över helgen.
Funderade på helgen och kände efter några whisky lördag kväll att 356:an inte riktigt representerar det som jag, och säkert många med mig, gillar hos Sinn. Nämligen de fantastiska tekniska lösningarna. Så jag tänkte om och bestämde mig för att beställa en annan klocka. Har dessutom länge haft en önskan att ha en helsvart klocka så jag tog två flugor i en smäll.

Här kommer öppningen

IMG_0148.jpg


IMG_0150.jpg


IMG_0151.jpg


Det blev alltså en Sinn U2 S (EZM5) med svart PVD länk.
Byggd i tyskt u-båtsstål.
2000 m WR.
ARgonfylld
GMT-funktion, etc etc
Teknisk specifikation på engelska:
  • Completely made of high-strength seawater-resistant German Submarine Steel
  • Tested based on European diving equipment standards and certified by DNV GL
  • Case and bezel made with Black Hard Coating on a TEGIMENT Technology basis
  • Ar-Dehumidifying Technology enhances functional reliability and freedom from fogging
  • Functionally reliable from –45°C up to +80°C
  • Captive diver's bezel with minute ratcheting
  • Crown at 4 o'clock to prevent pressure on the back of the hand
  • Second time zone on a 24-hour basis
  • Mission timer design for optimal readability
  • Sapphire crystal glass
  • Pressure-resistant to 2,000 m diving depth (200 bar), certified by DNV GL
  • Low pressure resistant
Här följer några fler bilder
IMG_0158.jpg


IMG_0157.jpg
IMG_0159.jpg
IMG_0141.jpg


På det hela taget mycket nöjd med valet. Ser fram emot sommaren och att provtrycka den med några dyk ;)
Tack för en trevlig GTG och jag kan verkligen rekommendera att ta en tur till Sundbyberg och kolla in Sinn sortimentet Hos Erikson.
Trevlig helg! //Aquastaren
Grym! Min hälsar!
tmp_13941-IMAG11251819161902.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fullproppad med teknik, dykbar till 2000m och tyskt svart tegimenterat stål. Den där snackar man inte bort hur som helst! Sinn gör verkligen brutala klockor!
Är dock inte så konstigt att de går med på att uppgradera till en dyrare klocka. Då får de ju in extra cash. Kanske hade varit svårare om Ts skulle vilja ha pengarna istället ;)
Stooort grattis!
 
Fullproppad med teknik, dykbar till 2000m och tyskt svart tegimenterat stål. Den där snackar man inte bort hur som helst! Sinn gör verkligen brutala klockor!
Är dock inte så konstigt att de går med på att uppgradera till en dyrare klocka. Då får de ju in extra cash. Kanske hade varit svårare om Ts skulle vilja ha pengarna istället ;)
Stooort grattis!
Tack tack, jo av skälen du nämner är det svårt att inte gilla U2! Ska bli kul att se hur den åldras med tiden. Tack för rådgivningen i samband med uppgraderingen.
 

TimeDealer

Cartier
Hej. Snygg klocka. Jag är själv sugen på just den du har i svart. Men hur håller PVD'n? Är den lätt att repa eller är den svart rakt igenom? Har för mig att PVD är färgning av stål och att om det repas så syns stålet under?
 
Hej. Snygg klocka. Jag är själv sugen på just den du har i svart. Men hur håller PVD'n? Är den lätt att repa eller är den svart rakt igenom? Har för mig att PVD är färgning av stål och att om det repas så syns stålet under?

Hej och tack!
Ja, det stämmer. Men det ska rätt mycket till för att repa av pvd. I vardagsbruk händer det inte. Om du drar klockan mot en betongvägg så kommer du sannolikt ner i stålet. Man får tänka sig för lite, men inte så mycket. Det är nog störst risk för länken och den går att byta.
Lycka till!
 
Topp