• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detaljer för läderarbeten mm...

C

Crowolf

Guest
Förr pysslade jag en hel del med läderarbeten, armband knivslidor etc men min kran på verktyg, skinn/läder och metalldetaljer gick bort för länge sedan och sen dess har jag bara sporadiskt köpt lite här och lite där. Vill höra med er om någon kan rekommendera onlinebutiker i ämnet. Är framför allt ute efter detaljer till klockremmar; Lås, spännen, små byglar till naton mm.
Fånigt tacksam för svar.

/Poppe
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Watch-band-center.com har mängder med spännen av olika slag.
Väntar leverans i närmaste dagarna och kan efter det avlägga rapport. En läderkanal är dock svårare.
Jag tar gärna emot tips jag med!
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Njae....vet inte om du har läst mitt första inlägg, men det är just problemet med dessa större leverantörer som jag pratar om. Man kan oftast inte köpa extremt små mängder, och när man ändå kan göra det så tillkommer andra avgifter, så som hanterings- betalnings- och fraktavgifter. Mitt första läder köpte jag för ett par år sedan på laederiet, som har ett ypperligt utbud, och då fick jag köpa 2 kvm kohud i den färgen jag ville ha, och så tillkom ca 200 kr till i övriga avgifter. Att köpa en bit läder med lika stor yta som en säng för att kunna klippa ut en bit till ett klockarmband är rätt ogött. :) Sedan har jag beställt spännen från laederiet, blev typ 50 kr totalt för 3-4 spännen till en väska, och slutsumman på ordern hamnade på 250 kr pga andra avgifter.

Min sida är riktad till klockfantaster som vill köpa endast så mycket som de behöver till ett klockarmband, dvs en bit läder, ett spänne och lite kvalitativ lintråd. Men annars om man vill starta igång massproduktion av lädergrejer så är nog ditt tips bra.
 
Topp