• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detta blir definitivt smokingklockan för nyår...

Whedda

Rolex
Det damp ner ett litet kuvert på brevlådan under eftermiddagen från den eminenta bandmakaren easy rider.

Resultatet blev i min mening perfekt! Stingrocka i grå/blå/svart på en Jaeger LeCoultre Reverso tillsammans med midnattsblå smoking är ett alldeles utmärkt sätt att dansa in det nya året om ni frågar mig.

Stort tack till easy rider för ett riktigt välgjort band. Passar perfekt på mina taniga handleder ;)

 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Du också Weinås? Det blev riktigt snyggt! Fick hem ett till min Omega idag och får snart hem rocka till Rollen också!

F29IlXp.jpg
 
Det damp ner ett litet kuvert på brevlådan under eftermiddagen från den eminenta bandmakaren easy rider.

Resultatet blev i min mening perfekt! Stingrocka i grå/blå/svart på en Jaeger LeCoultre Reverso tillsammans med midnattsblå smoking är ett alldeles utmärkt sätt att dansa in det nya året om ni frågar mig.

Stort tack till easy rider för ett riktigt välgjort band. Passar perfekt på mina taniga handleder ;)

Riktigt snyggt!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Det damp ner ett litet kuvert på brevlådan under eftermiddagen från den eminenta bandmakaren easy rider.

Resultatet blev i min mening perfekt! Stingrocka i grå/blå/svart på en Jaeger LeCoultre Reverso tillsammans med midnattsblå smoking är ett alldeles utmärkt sätt att dansa in det nya året om ni frågar mig.

Stort tack till easy rider för ett riktigt välgjort band. Passar perfekt på mina taniga handleder ;)

klocka till smoking alltså...
Stort plus för den midnattsblåa smokingen, ser som bekant svartare ut än svart i elektrisk belysning enligt en viss Hertig av Windsor
 

Whedda

Rolex
klocka till smoking alltså...
Stort plus för den midnattsblåa smokingen, ser som bekant svartare ut än svart i elektrisk belysning enligt en viss Hertig av Windsor

Smoking och klocka är inget problem...Med fördel tunt och dressat såklart. Det är snarare till fracken man bör lämna armbandsuret hemma.

Håller helt med om midnattsblått. Mer liv, och mjukare mot en vinterblek hy. Smokingen har lite inslag av Mohair vilket ger en grym lyster i just midnattsblått.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det damp ner ett litet kuvert på brevlådan under eftermiddagen från den eminenta bandmakaren easy rider.

Resultatet blev i min mening perfekt! Stingrocka i grå/blå/svart på en Jaeger LeCoultre Reverso tillsammans med midnattsblå smoking är ett alldeles utmärkt sätt att dansa in det nya året om ni frågar mig.

Stort tack till easy rider för ett riktigt välgjort band. Passar perfekt på mina taniga handleder ;)



Riktigt najs!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fin homage! Art deco och stingrocka går hand i hand för er som tvivlar. Dock tycker jag attd et skall vara bling eller lövtunnt till nyår...
 

DrDre

Patek
Jag skulle inte bekymrat mig över en sådan klocka till smoking även om en lövtunn på 34mm och kroko kanske blir mer traditionellt. Till fracken däremot brukar man ju avstå och istället köra med fickur (som inte hänger över magen som de gjorde förr till kostymer, utan istället i byxfickan). Däremot kan det ju givetvis vara trevligt att att matcha klockan med manschettknapparna.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det där satt som en nyårsraket. Perfekt kombo i mina ögon. Och då har jag varit både anti rocka och rektangulära ur.
 
Topp