• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Detta ur. Någon som vet något?

1895GS

Breitling
Hej
Första inlägget i forumet. Jag har spanat in forumet en tid och det verkar intressant och relativt befriat från inbördes beundran..

Jag undrar om någon vet något om följande klocka:


Jag köpte klockan för att få tillgång till skalet i första hand. Men nu märker jag ju att klockan tickar och ser ut att fungerar "klockrent".. Förutom att det är lite tabu att dissekera en klocka som vandrat genom tiderna och tillika ett flertal generationer så undrar jag om jag gör ett stort misstag rent ekonomiskt?

Om frågan inte får ställas i denna del av forumet så ber jag om ursäkt och önskar att tråden förflyttas till ägnad plats.
/1895GS
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Välkommen!
Blev nyfiken på vad du ska göra med "skalet" om du nu ska montera bort urverket? Kanske klä insidan med filt, montera fack och använda som förvaring till dina armbandsur? :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag kan inget om väggklockor, men tror du verkligen den har vandrat i flera generationer? Det ser ut som att den är "relativt" ny, säg 80-tal kanske. Men jag kan förstås ha fel.

Kanske finns det fler väggklockekunniga i vintage-delen av forumet.
 
Topp