• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Digitalare?

Väcker liv i den här roliga tråden med en bild på min nyrenoverade Casiotron 02-508. Elegant och tunga 80-talsvibbar. Tänk American Gigolo.
image.jpg
image.jpg
 
Senast ändrad:

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Cool :) berätta lite mer om den.
Varför är det två analoga tavlor? Någon skillnad på dem?
Hur stämmer temperaturen på den? Vad har den mer för funktioner?
Tavlan uppe till vänster visar tiden. Tavlan till höger visar sekunder, alarmtid eller dualtime beroende på vilken funktion som är vald. Temperaturfunktionen fungerar faktiskt super bra, om den inte är på armen det vill säga. Övriga funktioner utöver det jag nämnt är nog bara tidtagarur, digitaltid och digital dualtime. Blir rätt många funktioner faktiskt.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Köp!! Kör denna ibland.
image.jpg
En likadan har jag. Tyckte det var en lite anonym nostalgiklocka tills jag läste om den, först i King och sedan även här http://gizmodo.com/5795554/people-wearing-this-casio-watch-might-be-terrorists . Därefter fick den en helt ny innebörd och nu känns det lite spännande att bära den. Ibland när jag ska flyga och känner för lite vardagsedge bär jag den väl synlig. Bara för att se om det händer något liksom.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mina nuvarande heldigitalare... Casio w-150/h101 aka "Marlin" från tidigt 80-tal, Seiko A829-6019 aka "Astronaut" från -82, Citizen MA9004-21E aka "Hyper aqualand" från -94:a :)

20170610_212323_zpswvmpmdxw.jpg
 
Topp