• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dina erfarenheter? -Bästa/sämsta vridring

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vridringen, eller vad man nu ska kalla den (jag är har inte konverterat min terminologi till svenska ännu), är en av de faktorer som ger störst utfall för kvalitetskänslan på en klocka enligt mig. Så, vad har ni för bra, respektive dåliga erfarenheter av vridringar?

Mina erfarenheter är följande:
Bäst: Seiko skx-linjen. -Inget spel, bra grepp, fasta och bra klick. Lagom hård. En vridring som inte vrider sig av sig själv.

Sämst: Breitling aerospace. -billig ihålig känsla och massa spel, som enligt försäljaren finns på alla klockor. -Yeah right.

DeepSea och SubC i toppen och INGEN kan väl säga något annat att den sämsta vridringen på nya klockor är Vostok dykarna :)

Men jag gillar dom ändå

ac4f8b96.jpg

afd9d1ca.jpg

Zissou.jpg

Sämsta vridringen jag har känt måste vara på Tauchmeistern jag sålde, den lät t.o.m billig när man vred :lol: . SKX007 gillar jag däremot, likaså Omega SMP,Rolex sub och Seiko Atlas. Seiko håller bra kvalitét med tanke på priset.

Som Spence säger så är känns Combat suben tyvärr lite klurig av någon anledning.

Håller med Spence angående Deepsean/SubC, det är som ett kassavalvslås. På andra kommer MM300 av det jag prövat.

masterkiller skrev:
DeepSea och SubC i toppen och INGEN kan väl säga något annat att den sämsta vridringen på nya klockor är Vostok dykarna :)

Men jag gillar dom ändå

ac4f8b96.jpg

afd9d1ca.jpg

Zissou.jpg

Då matchar vridringen glappet i kronan på Vostok-dykarna med andra ord :D Håller med dig att de har sin charm.

Bäst av de jag provat är nog DSSD, inte dum på min Submariner 16610 heller.

Sämst hamnar nog också den Glycine Combat Sub jag ägde en gång. Man fick ta i för kung och fosterland för att få runt den, och så fick man inte något grepp ö h t.

Största besvikelsen på vridningen hamnar på Sinn U1. En så otroligt grym klocka, och så kommer den där vridningen. Bezeln känns lös, den är inte konsekvent i klicken, och tydligen SKA den vara så. Väldigt synd...

Någon som klämt på Oris Pro Divers vridning? Den måste ju vara grym.

daviden skrev:
Bäst av de jag provat ligger nog min DSSD, inte dum på min Submariner 16610 heller.

Sämst hamnar nog också den Glycine Combat Sub jag ägde en gång. Man fick ta i för kung och fosterland för att få runt den, och så fick man inte något grepp ö h t.

Största besvikelsen på vridningen hamnar på Sinn U1. En så otroligt grym klocka, och så kommer den där vridningen. Bezeln känns lös, den är inte konsekvent i klicken, och tydligen SKA den vara så. Väldigt synd...

Har du en Deep Sea?

Spencer66 skrev:
daviden skrev:
Bäst av de jag provat ligger nog min DSSD, inte dum på min Submariner 16610 heller.

Har du en Deep Sea?
Oj! Nej, självklart inte. Började skriva om min Submariner, kom sedan på att jag testat en f d kollegas DSSD för väldigt länge sedan.
Jag har alltså INTE en DSSD.

Ska rätta!

Den absolut bästa vridringen jag testat är Tudor Pelagos, den är helt galet bra. Förutom att både känslan och precisionen är 100% är att ”klicket” vid 12 där man centrerar noll har en lite större motstånd och man kan centrera utan att titta på uret.

Sämst är Vostok, dock kanske lite orättvis jämförelse.

Senast ändrad:
Bästa vridning jag känt på änsålänge måste vara Tudor Black Bay, ingen annan klocka jag testat har ett så "satisfying" klickljud/känsla.

Tillbaka
Topp