Roliga och funkiga klockor är så mycket roligare än en svart och vanlig dykare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kantigt och koolt. Vassa kanter?Dagens catch….
![]()
![]()
![]()
Mellan!Kantigt och koolt. Vassa kanter?
Är det någon spårad variant av cartier crash?Roliga och funkiga klockor är så mycket roligare än en svart och vanlig dykare!
![]()
Nja. Har inget med Crash att göra egentligen. Fast vissa kallar den poor mans cartier crash.Är det någon spårad variant av cartier crash?
hmm, har aldrig sett den förut. Måste säga att den ser riktigt bra ut. Ska kolla upp märket.Nja. Har inget med Crash att göra egentligen. Fast vissa kallar den poor mans cartier crash.
Märket är Exaequo och modellen heter Softwatch. Inspirerad av en av Salvador Dalis målningar
Den är till salu om du är intresserad.hmm, har aldrig sett den förut. Måste säga att den ser riktigt bra ut. Ska kolla upp märket.
Inte just nu! Har tyvärr redan köpt en annan klocka så budgeten är riktigt tightDen är till salu om du är intresserad.
Här är själva definitionen av en funkig klocka!
![]()
Eller hur!Haha det var nog det sjukaste! Vart fick du tag på den?
Vi vill se mer av den!Eller hur!
Den köpte jag här på KS nyss och jag har alltid fascinerats av designen.
Klockan är från 1969 och förmodligen en av de tidigaste då den är manuell och utan datum.
Bandet är däremot i mjukt läder och förmodligen inte original utan en exakt kopia av originalbandet som var gjort i det då nya materialet Corfam, som var en skinnimitation som tålde vatten men var ganska styvt.
En ikonisk design är det och ett måste i den eklektiska samlingen!![]()
Det kommer!Vi vill se mer av den!
Det kommer!
Jag har ju typ 70+ klockor som jag snurrar med och en ny varje dag så håll ögonen öppna, plötsligt händer det!![]()
Tack!Bara 70, varför så få?
Sjukt cool den klockan, verkar vart ett bra pris med!
Tvåsiffrigt är ju snudd på amatörmässigt!Tack!
…är närmare 80+ men jag vill inte verka märkvärdig!![]()
Ber om ursäkt!Tvåsiffrigt är ju snudd på amatörmässigt!
Upptäcker plötsligt att jag postat denna i funktråden. Märkligt beteende. Måste varit felpost. Ber om överseende.