• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DISCIPLIN i köp&sälj!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ärade medlemmar, gamla som nya. Låt oss alla försöka hålla köp-och-säljavdelningen fri från kladd och onödiga inlägg.
Om du inte är seriöst intresserad av klockan eller har en fråga som kan vara av allmän nytta, försök då undvika att posta i en köp-och säljtråd.

Tack på förhand!
 

RosaCasio

Cartier
Bra tråd,

Har själv dragit mig ifrån att "kladda" i en säljtråd. Ligger en klocka med annan tavla och ej orginallänk i KoS och jag har såklart funderingar runt priset jämfört med de man kan hitta på chrono24.

Pris i sig tycker jag aldrig man ska ta i tråden utan i PM, men var kan jag få hjälp med mina frågor utan att gå bakom ryggen på säljaren så att säga? Säljaren borde såklart få chans att svara men denna säljaren (butik) har jag aldrig sett i vanliga diskussionsdelen.
 
Har själv dragit mig ifrån att "kladda" i en säljtråd. Ligger en klocka med annan tavla och ej orginallänk i KoS och jag har såklart funderingar runt priset jämfört med de man kan hitta på chrono24.

Men det är väl inget kladd utan snarare något som alla bör eftersträva; ser vi otydligheter eller felaktigheter i en annons bör väl detta påpekas så att ingen riskerar att köpa något som i annonsen beskrivs missvisande ? Jag skulle i vart fall för egen del vara väldigt tacksam om någon påpekade en oklarhet i en annons på en klocka som jag själv funderade över att köpa.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

RosaCasio

Cartier
Men det är väl inget kladd utan snarare något som alla bör eftersträva; ser vi otydligheter eller felaktigheter i en annons bör väl detta påpekas så att ingen riskerar att köpa något som i annonsen beskrivs missvisande ? Jag skulle i vart fall för egen del vara väldigt tacksam om någon påpekade en oklarhet i en annons på en klocka som jag själv funderade över att köpa.

Vänligen
Forumets undersköterska


Det är ju så att det står att tavlan är bytt och en visare, men för mig som aldrig har köpt ur som inte varit i original undrar jag om det inte ska göra mer på priset. Min tanke med att inte kladda i säljtråden var att det känns lite " fult " att fråga om priset är okej. Priset är ju mellan säljare och köpare i första hand, inte tredje part. Just i detta fallet kan jag " köpare " inget om vintage och skulle behöva hjälp av tredje part, utan att sänka säljaren. Kanske lite rörigt förklarat.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju så att det står att tavlan är bytt och en visare, men för mig som aldrig har köpt ur som inte varit i original undrar jag om det inte ska göra mer på priset. Min tanke med att inte kladda i säljtråden var att det känns lite " fult " att fråga om priset är okej. Priset är ju mellan säljare och köpare i första hand, inte tredje part. Just i detta fallet kan jag " köpare " inget om vintage och skulle behöva hjälp av tredje part, utan att sänka säljaren. Kanske lite rörigt förklarat.

Det är ju en grej man skulle kunna lyfta i en separat tråd på det vanliga forumet?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Daviden , Denke m fl; Gratulerar till de verksamma åtgärderna på K & S. Tråden har absolut kylts ned till mer behaglig hastighet. Tack.
 

jandan

Panerai
För mig är kladd när man skriver "den var fin" eller "den skulle jag vilja ha" eller annan helt onödig information.
Att ha frågor eller relevanta synpunkter gällande en befintlig annons tycker jag är helt ok. Man skall alltid ställa sig själv frågan om det man skriver är relevant om någon annan läser tråden. Har ingen annan nytta av en fråga och ett svar i tråden tar man det med ett pm, annars i tråden. Men det kanske bara är jag som har den åsikten...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För mig är kladd när man skriver "den var fin" eller "den skulle jag vilja ha" eller annan helt onödig information.
Att ha frågor eller relevanta synpunkter gällande en befintlig annons tycker jag är helt ok. Man skall alltid ställa sig själv frågan om det man skriver är relevant om någon annan läser tråden. Har ingen annan nytta av en fråga och ett svar i tråden tar man det med ett pm, annars i tråden. Men det kanske bara är jag som har den åsikten...

Kolla vad vi skrivit i riktlinjerna. Du är inte ensam om den åsikten.... ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kan det vara dags att väcka upp denna tråd

Att följa de av forumsledningens regler för annonsering är i vart fall för mig en självklarhet. Det lägga upp mkt hela tiden och personligen gillar jag att det även läggs in lite OT.

Vad jag tycker mindre om är då annonser bumpas genom att någon (inte annonsören) skriver en punkt(.) utan kommentar eller något annat, bara för att bumpa polarens annons, typ...

Ytterligare en sak jag gillar mindre är flera bumpar av annonsör genom att lägga till någon bild. Tex, annons lägges in, dagen efter bump, några timmar senare in med ny bild(bump) och håller på så...

Jag har tolkat det som en bump/dygn och Max 3 annonser/bump per dygn, men jag kan ju ha feltolkat det hela;)
 
Topp