Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lite lugnare än förra året, men högre kvalitet!
Rolex Day-Date 18238
![]()
Rolex Submariner 1680
![]()
Rolex Daytona 116520
![]()
Rolex Day-Date 18238
![]()
Rolex GMT-Master II 116718LN
![]()
A. Lange & Söhne Lange 1 101.032, även känd som den heliga skiten. Bästa klockan jag haft
![]()
Rolex Submariner Date 116618LB
![]()
Rolex Day-Date 18038
![]()
Rolex Datejust 16234
![]()
Har en Steinhart Ocean One 39 blue and red till saluJag började med att bygga ihop en egen frankenwatch av ebay-delar och ett ETA 2824-2-verk (det är först för två veckor sedan jag fick riktig ordning på den).
![]()
Sedan spontanköpte jag en Seiko SRPC41K1 "Mini turtle" på skidresa i Andorra under kraftig berusning. Mitt berusade jag tar uppenbarligen riktigt bra beslut!
![]()
En Steinhart GMT-OCEAN One 39 blue-red köptes av en användare på forumet. Den såldes dock senare. Saknar den lite, det var en riktigt bra klocka oavsett folks starka åsikter.
![]()
Värdelöst köp en DMC av något slag. Något skitbolag som kommit över varumärket och säljer skräp, vilket jag i och för sig var medveten om när jag tryckte på köp – Back to the future-fanboyen i mig kunde dock inte låta bli. Det är för lite pengar för att vara värd att sälja, och för kul för att slänga, så den är kvar men används sällan.
![]()
Min konfirmationsklocka har fått nytt urverk, så den måste få vara med här. Den är ju som ny... nästan...
![]()
Jag bytte bort min Certina DS PH200M mot en Zelos Mako V2 i brons, eftersom Certinan bars för stort. Detta är min hårdast använda klocka under året. Jag älskar verkligen den här klockan.
![]()
Under sensommaren knep jag en Sinn 103 Klassik av ytterligare en användare här. Underbar klocka.
![]()
En Poljot Alarm LA118420. Oklart köp. Den får väl vara kvar för att meka med i framtiden, men det är inget jag bär regelbundet. Men kul är den!
![]()
Sedan fann jag min barndomsvän på ebay. En Swatch Scuba Spray Up 200. En sån här använde jag dagligen större delen av min barndom, tills den bokstavligen föll av armen av att bandet slitits ut av alla timmar av grabblek i skog, sjö, badhus och snödrivor. Tar på mig den vid väl valda tillfällen och njuter.
![]()
Därefter såldes som sagt min Steinhart 39 ocean-one blåröd och istället inhandlades en Steinhart Ocean 39 GMT Premium 500. En klocka jag använder väldigt mycket. Flörten med Batman fast med de kontemporära visarna, datum vid kl 6 och lumad bezel. Allt är väldigt bra. Förutom unidirectional bezel och glasbaksida. Men det glömmer man när man bär den.
![]()
Tröttnade tillfälligt på dykare och köpte en dressare på detta. En Girrard Perregaux 9050 i vitguld. Den har inte varit hemma länge eftersom den varit på service och polering, men är sedan nyligen hemma igen. Ohyggligt vacker klocka.
![]()
Tillbaka i dykarträsket klickade jag hem en Citizen Promaster NY0040-09W. Seglat upp i rotationen sista tiden. Grymt mycket klocka för pengarna.
![]()
Sist men inte minst fick jag hem en Sinn 903 från 90-talet med Lemania-urverk. En väldigt rolig bit horologisk historia att ha i sin ägo. Underbar att använda också, även om jag försöker ta fram den endast på väl valda tillfällen.
![]()
Nu väntar vi bara på en Squale med, så får nog året anses vara gjort. Det blev lite väl bra nästan, när man tittar tillbaka så här, men det är inte mycket jag ångrar!
Jag tror inte det blir någon återträff med Ocean One 39:an, är jag rädd. Det finns så mycket man vill prova!Har en Steinhart Ocean One 39 blue and red till salu![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja ja, jag är väl med och leker då även om året inte är slut än. Ett hyfsat lugnt år. Radon och PAM1389 var till låns, resten har inkommit under året. Jag har lyckats banta ner klocklådan rejält i år så långt ifrån alla är kvar. Utöver de inkomna ovan finns några godbitar kvar i lådan från tidigare år.
Vinnarna i handledstid är:
1: PAM111
2: SBBN035
3: Casioak
16 klockor och året är inte ens slut. Riktigt bra jobbat!Varit ett riktigt roligt 2019 där mina olika hobbies växlat över året. Men året slutade att bil och hembio intresset (nytt hus och ny 30 kvm bio) vann. Men några klockor har allt passeratKöpte precis tillbaka min allra första klocka som jag ångrade stort att jag sålde och trodde var borta för alltid. Det har varit 2019 års största behållning! Den ser ni som bild nr.1.
]
Sjukt är vad det är! Men tack16 klockor och året är inte ens slut. Riktigt bra jobbat!![]()
Men helvete människa, vilket drömår!Lite lugnare än förra året, men högre kvalitet!
Rolex Day-Date 18238
![]()
Rolex Submariner 1680
![]()
Rolex Daytona 116520
![]()
Rolex Day-Date 18238
![]()
Rolex GMT-Master II 116718LN
![]()
A. Lange & Söhne Lange 1 101.032, även känd som den heliga skiten. Bästa klockan jag haft
![]()
Rolex Submariner Date 116618LB
![]()
Rolex Day-Date 18038
![]()
Rolex Datejust 16234
![]()