• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Divers: Omega PO vs Breitling superocean

RBJSWE

Cartier
Trodde man ju aldrig man skulle skriva om en Bratte, men den är mer avskalad i looken än Omegan. Tycker jag gör den mycket mer användbar. Omegan vill man ju ut och äventyrssporta i (i brist på bättre ord). Breitling!
 

xTZ

Cartier
Bara en av de där två är en dykarklocka, den andra klarar dock 200m. ;)

Bratten är roligare men vill du ha en dykarklocka så finns det ju bara ett alternativ av de två.
Får väl köpa en riktig SO så klarar den ju 1500m! ;)
1459794571283-1876920348.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det måste väl ändå vara av underordnad betydelse eftersom ingen jäkel dyker med klockorna... Om man inte vill ha en klocka som är rätt på pappret typ..
Inte? o_O
image.jpeg
image.jpeg


Givetvis förespråkar jag PO i denna jämförelse. Breitlingen är också snygg, men POn vinner på det mesta. Verket, boettutformning, utseende etc. Det som talar emot Breitlingen för mig är;
- För klen vattentäthet
- För dåligt lume på index
- Avsaknad av lysplupp i dykringen

Om man verkligen behöver dessa punkter ovan? Ja, jag tycker det. Lite trist med en klocka som försöker se ut som en dykarklocka utan att riktigt vara det.

När det gäller val av PO så gillar jag gamla 42mm 2500 som enligt mig har helt perfekt storlek och proportioner vad häller tjocklek kontra diameter, länktjocklek etc.
 

finnirgens

Panerai
Omegan får min röst! Tilltalar mig mest av de två. Min PO 8500 XL fick lämna redan efter en kort tid. Det jag irriterade mig mest på var spännet som är för kort och öppnar för lite. Dessutom hade den ingen microjustering vilket är dåligt med tanken på vad klockan kostar. Länken var dock otroligt skön.....annars riktigt skön klocka:)
 

Hawk100

Rolex
Snyggaste Breitlingen i modern tid! Resten ser ju ut som discokulor...... (Däremot finns det en del sjukt snygga från 50-60-talet eller tidigare)
PO:n var jag själv sugen på att köpa tills jag provade den. På tok för hög för min smak vilket är synd eftersom den både är snygg och uppenbarligen har ett väldigt bra verk. Så min röst går helt otippat (även för mig själv!) på Bratten! :woot::woot::banghead:
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
PO tilltalar mig mest. Jag skulle nog funderat på den oreanga som get lite extra sommarkänsla. Eller en liquid metal, men då springer det iväg i pris.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Omegan är snygg men generellt lite märklig modell. Lite rörig kan jag tycka och svår att placera för mig...

Breitling Superocean Heritage på Mesh (på gummit ganska tråkig) är dock fruktansvärt snygg! Så jag säger Breitling, lätt!
 
Topp