• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Djurgårdens IF - Lite finare, lite bättre tråden

Linkan

Rolex
Tusan om DIF släpper Olunga. Visst, vill de lag som det ryktas om ta honom för 30-40 mille, ja då är det väl bara att tacka. Men kontinuitet, laget behöver kontinuitet.
För de pengarna kan man nog ta in både Elton och Kim och ändå ha pengar över.
Tänkte samma sak, självklart är alltid mer pengar välkommet men jag är trött på att vi alltid måste leta nya anfallare så som Johnson, Olunga & Fejzullahu. När ska vi kunna bygga och se långsikt.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tusan om DIF släpper Olunga. Visst, vill de lag som det ryktas om ta honom för 30-40 mille, ja då är det väl bara att tacka. Men kontinuitet, laget behöver kontinuitet.
För de pengarna kan man nog ta in både Elton och Kim och ändå ha pengar över.
Galet bra affär isf.
30 mille för en kille som gjort en halv bra säsong i allsvenskan. Att Ellos fick 15 för Victor Claesson säger en del om hur Bosse förhandlat. :)
Sälj! Ingen vet om han kommer producera som senaste halvåret.

Erton, Mange och Tino om två plateser på topp blir bra.
Kim, Kerim och Haris som matar bollar.

Erton tror jag iofs kommer ändå. Kim till sommaren (hoppas fortfarande jag har fel och det blir nu).
 

Linkan

Rolex
Första matchen för iår
IMG_3074.JPG
IMG_3075.JPG
 

Josef B

Bestraffaren
Denna silly har varit ett helvete för hjärtat. Är för tillfället utomlands och gick och la mig för tre 3 timmar sedan. Drömde en väldigt stressad dröm där Kim var klar. Vaknade nyss, kollade mobilen efter nyheter, men ingenting. Kan inte somna om.
 

Linkan

Rolex
Denna silly har varit ett helvete för hjärtat. Är för tillfället utomlands och gick och la mig för tre 3 timmar sedan. Drömde en väldigt stressad dröm där Kim var klar. Vaknade nyss, kollade mobilen efter nyheter, men ingenting. Kan inte somna om.
Ta ett stort sömnpiller och vakna upp på fredag så ska du se att det är löst
 

Josef B

Bestraffaren
Ta ett stort sömnpiller och vakna upp på fredag så ska du se att det är löst
Semestern är helt förstörd! Varje "ledig" ögonblick från sambon surfar jag in på fotbollssidorna för att se löpsedlarna. Får fan magsår.
Förväntar mig Kujovic och/eller Elton ramlar in i samma veva. Anfallsfronten är obefintlig.
 

Linkan

Rolex
Semestern är helt förstörd! Varje "ledig" ögonblick från sambon surfar jag in på fotbollssidorna för att se löpsedlarna. Får fan magsår.
Förväntar mig Kujovic och/eller Elton ramlar in i samma veva. Anfallsfronten är obefintlig.
hahahha stressad kille! ja Jawo kan inte leda detta.. men du ska se att innan söndag så är allt löst!
 

Josef B

Bestraffaren
Har Kim brutit med Grasshoppers eller inte? Vissa artiklar så står det att DIF säkrat kapital för att köpa ut honom från kontraktet?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sådär! Fan vilken bra fredag, kan du äntligen få sova ordentligt @Josef B
IMG_3184.PNG

Bosse ser skräckslagen ut :) Har dålig koll på Djurgårdens trupp, men ni som håller på klubben, känner ni ingen oro att man litar för mycket på firma Källström/Isaksson? Det är ju inte alltid att det faller ut väl med hemvändare oavsett hur namnkunniga de är. Som @Josef B skrev ovan, anfallsfronten är obefintlig och det lär ju inte kosta gratis att signa Källström så finns det utrymme för fler värvningar som är mer än chansningar?
 

Linkan

Rolex
Bosse ser skräckslagen ut :) Har dålig koll på Djurgårdens trupp, men ni som håller på klubben, känner ni ingen oro att man litar för mycket på firma Källström/Isaksson? Det är ju inte alltid att det faller ut väl med hemvändare oavsett hur namnkunniga de är. Som @Josef B skrev ovan, anfallsfronten är obefintlig och det lär ju inte kosta gratis att signa Källström så finns det utrymme för fler värvningar som är mer än chansningar?
Jo anfalls sidan är lite svag just nu. Förhoppningsvis får vi in något intressant innan säsongen börjar alt innan sommaren. Men jag känner stark tillförlit till nya tränarstaben samt vårt mittfält namn så som Haris R, Kerim M, Magnus E, Kevin W, Kim K, Othman E.K. Sedan målvaktssituationen är bra men tror inte Isaksson klarar en hel säsong utan får säkert vila någon match och då kan jag inte riktigt uttala mig om Tommi V får se hur han presterar. Men allt som allt så känner jag mig hoppfull inför iår ska bli intressant att se första matchen mot Sirus och självklart Svenska cupen ;)
 

Riley

Panerai
Skulle nog inte kalla Källström för en chansning.
Vilken värvning i något lag är inte en chansning i så fall?

Tror inte heller att någon förväntar sig att han ska dominera på samma sätt han gjorde första halvan av 2000-talet.
Men vi pratar ändå om en spelare som varit skadefri större delen av sin karriär och så sent som i somras var given på ett svenskt landslagsmittfält så självklart ska han ligga i toppen av löneligan.

Förutom det sportsliga är det en symbolvärvning av klass!
Är det någon som kan ta tillbaka vinnarkulturen till Djurgården så är det Kim och hoppas att det här också är tänkt som en framtida ledarroll.

På anfallssidan ser der lite tunt ut.
Men Bosse har ju senaste åren skakat fram Sam Johnson och Michael Olunga från ingenstans, den sistnämnda lämnade ju efter sig 40 miljoner i en ekonomi som inte längre blöder så det finns nog fog för hopp ;)
 

Knypplarn

Cartier
Bosse ser skräckslagen ut :) Har dålig koll på Djurgårdens trupp, men ni som håller på klubben, känner ni ingen oro att man litar för mycket på firma Källström/Isaksson? Det är ju inte alltid att det faller ut väl med hemvändare oavsett hur namnkunniga de är. Som @Josef B skrev ovan, anfallsfronten är obefintlig och det lär ju inte kosta gratis att signa Källström så finns det utrymme för fler värvningar som är mer än chansningar?
Två unika spelare med en koppling till klubben, det hade varit en betydligt större miss att inte ta chansen när den uppenbarade sig. Tänk om Isaksson/Källström hamnat i en annan klubb och dominerat allsvenskan?

Håller fortfarande både Isaksson och Källström som bland de bästa svenska spelarna på sina positioner, så har svårt att se varför man inte skulle kunna lita på dem i ett allsvenskt sammanhang. Källström är dessutom en spelartyp vi verkligen behövde få in i truppen, även om vi bortser från honom som person. Smakar det så kostar det naturligtvis men en stor bit av kakan när det kommer till Källström finansieras med externt kapital och i ärlighetens namn måste vi ju återinvestera något av kapitalet Bosse har sålt för de senaste säsongerna. Sen kan jag leva med att vi går aningen utanför budget för att värva en klubbikon som kommer att vara ordinarie under hela kontraktstiden.

Målvaktssidan och mittfältet ser nu riktigt bra ut, vi behöver dock få in minst två anfallare, varav ett riktigt tungt namn och ett i varje fall etablerat. Försvarssidan är svårbedömd men det skulle väl inte skada att få in en reslig mittbacksgeneral. Tror dock att man skulle kunna balansera den här truppen så att produktiviteten framåt väger upp eventuella baklängesmål.
 

Linkan

Rolex
Skulle nog inte kalla Källström för en chansning.
Vilken värvning i något lag är inte en chansning i så fall?

Tror inte heller att någon förväntar sig att han ska dominera på samma sätt han gjorde första halvan av 2000-talet.
Men vi pratar ändå om en spelare som varit skadefri större delen av sin karriär och så sent som i somras var given på ett svenskt landslagsmittfält så självklart ska han ligga i toppen av löneligan.

Förutom det sportsliga är det en symbolvärvning av klass!
Är det någon som kan ta tillbaka vinnarkulturen till Djurgården så är det Kim och hoppas att det här också är tänkt som en framtida ledarroll.

På anfallssidan ser der lite tunt ut.
Men Bosse har ju senaste åren skakat fram Sam Johnson och Michael Olunga från ingenstans, den sistnämnda lämnade ju efter sig 40 miljoner i en ekonomi som inte längre blöder så det finns nog fog för hopp ;)
Glöm inte Nyasha Mushekwi också ;)
 

Josef B

Bestraffaren
Jag hade höga förväntningar på Ingenjören, iom han är en landslagsspelare. Tog ett tag för honom att värma upp och sista halvan av Allsvenskan så sprutade han in mål helt sjukt. Så jag kan bara lita på Bosses kunskaper när det gäller Badji. Ok, jag får erkänna att han höjde Tino till skyarna, men båda spelarna är byggstenar för framtiden. Och troligtvis så kommer en mer etablerad anfallare in snart.

När det gäller Kim om sk gamla hemvändare
- Symbolvärdet, att kunna värva en av nutidens bästa svenska mittfältare kommer ge så mycket pr för DIF.
- Lång historik utan större skador.
- Hans erfarenhet, internationella klubbar och över 120 landslagmatcher.
- Kims vinnarskalle.
- Att han skulle vara en avdankad mätt spelare tror jag inte på. Han har prisats som ligans bästa spelare i Grasshoppers och bästa någonsin i ligan.

Minus är väl att han blir dyr som sjutton men ovan fördelar kompenserar det med råge!


Upsssss
Höll på att svara för många timmar sedan men saker dök upp då jag är i Singapore och tidsskillnaden är rätt stor. Ligger nu i hotellsängen, läste precis om att Kim är klar och kan fortfarande inte fatta det :)
 
Topp