• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dokumentär om MVMT

Schantzer

Omega
2-Faktor
Hej Alla,

Teddy Baldassarre har gjort en ganska kul dokumentär om MVMT där har intervjuar en av grundarna. Kan klart rekommendera den.

Ni hittar den på

Lite kul måndagsunderhållning!
 

vonhall

Rolex
Är inte helt ung så jag kanske har missat något helt uppenbart! Men jag har aldrig hört talas om MVMT och när jag googlar på det så kommer det upp något om glasögon och billiga batteriklockor! Är det någonting som jag missar?
 

Schantzer

Omega
2-Faktor
Det är mer en amerikansk företeelse men man kan enkelt summera det som USA:s Daniel Wellington. Dom hade en kickstarter för ett par år sedan där de gick ut och sa att de skulle göra kvalitetsklockor billigt, sedan visade det sig att de var som alla andra modemärken låg kvalitet för ett halvhögt pris.

Dock är dokumentären bra och jag tycker det är kul att ett modemärke faktiskt är med och diskuterar öppet vad de menar med en bra klocka.
 

vonhall

Rolex
Det är mer en amerikansk företeelse men man kan enkelt summera det som USA:s Daniel Wellington. Dom hade en kickstarter för ett par år sedan där de gick ut och sa att de skulle göra kvalitetsklockor billigt, sedan visade det sig att de var som alla andra modemärken låg kvalitet för ett halvhögt pris.

Dock är dokumentären bra och jag tycker det är kul att ett modemärke faktiskt är med och diskuterar öppet vad de menar med en bra klocka.
Får tacka för svar då man nu lärt sig något nytt:)
Tyvärr så hjälpte inte svaret för att få mig nyfiken att se filmen :D
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inte sett den då jag kände att det var ytterligare en del i deras marknadsföring.
Är filmen objektiv, eller är det en film som MVMT betalat Teddy för?

Edit: Han skriver i början att han själv finansierat den och har "full editorial controll".
 
Senast ändrad:

Schantzer

Omega
2-Faktor
Jag tycker att han är objektiv, har går ganska hårt på grundaren genom att använda andra intervjuer och att han verkligen har kollat i hans historik. Så jag skulle inte säga att det är köpt marknadsföring.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker att han är objektiv, har går ganska hårt på grundaren genom att använda andra intervjuer och att han verkligen har kollat i hans historik. Så jag skulle inte säga att det är köpt marknadsföring.
Nu har jag sett den. Spoiler alert till alla som tänkt se den: den är en riktigt objektiv sågning.
Stort av MVMT att ställa upp på intervju.
 
Topp