• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Donalds tullar ?

Medel svensson som köper en bil har ju användning av den. Vad för användning ger en dyr klocka egentligen? Ok man kan argumentera för buss och cykel ifall man inte bor på landet men bilen ger i alla fall en bekvämlighet, vad ger en klocka?

Bara för man har råd att ta ett lån och köpa betyder det inte att man har råd att äga klockan. Man har väl knappast råd om man måste prioritera bort viktiga saker som boende och transportmedel för att ha råd med en klocka som inte tillför någon nytta i livet. Dagen man har råd med klockan är när man har den bekvämt utan att prioritera eller sänka livskvaliteten. Låter som ett recept för lyxfällan annars
Har man normala inkomster som jag skrev,
Dvs runt 55000kr efter skatt för ett par och inte har råd med boende,transport och,om man nu så prioriterar en lyxklocka är något skevt.

Vad något ger (i form av livskvalitet antar jag du menar) är väl helt upp till användaren?
Vad "ger" En ny Audi för 800K som inte en Folkvagn för 300 gör lika bra eller varför inte en begagnad Skoda för 150?
Dvs transportera röv.

Ägarkostnaderna på en lyxklocka är betydligt lägre än en bruksbil.
Kostar det 10 om året så tar jag i så jag skiter ner mig.
Vad kostar en bil inkl värdeminskningen?

Att ha "råd" med allt vad folk vill ha och tycker sig behöva utan att prioritera är få förunnat.
Men som jag tidigare skrivit prioriterar alla olika.
För vissa är bil högsta,status Andra reser spelar golf äter ute har båt trettiotvå stteamingkanaler gör botox eller bara ser siffror på en skärm i större tal.
Sålänge de är nöjda är det gott så även om Flup tycker de är idioter som inte gör som han gör...

Har man normala inkomster som jag skrev,
Dvs runt 55000kr efter skatt för ett par och inte har råd med boende,transport och,om man nu så prioriterar en lyxklocka är något skevt.

Vad något ger (i form av livskvalitet antar jag du menar) är väl helt upp till användaren?
Vad "ger" En ny Audi för 800K som inte en Folkvagn för 300 gör lika bra eller varför inte en begagnad Skoda för 150?
Dvs transportera röv.

Ägarkostnaderna på en lyxklocka är betydligt lägre än en bruksbil.
Kostar det 10 om året så tar jag i så jag skiter ner mig.
Vad kostar en bil inkl värdeminskningen?

Att ha "råd" med allt vad folk vill ha och tycker sig behöva utan att prioritera är få förunnat.
Men som jag tidigare skrivit prioriterar alla olika.
För vissa är bil högsta,status Andra reser spelar golf äter ute har båt trettiotvå stteamingkanaler gör botox eller bara ser siffror på en skärm i större tal.
Sålänge de är nöjda är det gott så även om Flup tycker de är idioter som inte gör som han gör...

Undrar om 55 efter skatt för ett par är snudd på underklass

Nya bud

IMG_6728.jpeg

IMG_6729.png

Tillbaka
Topp