• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dopgåva åt min nyfödda son

Jaha, trodde den var 43 mm. Men jag föredrar Tudor före än Tag alla dagar i veckan.
Alla Tagar menar du? :oops:
Skämt åsido, bra idé men jag skulle nog köra på något riktigt klassiskt. Även om intresset inte finns där om 20 år så kommer en graverad Cartier eller OP att vara rätt mångsidig. Tycker både Tag och Tudor du kollat på är för ”contemporary”.

Alla Tagar menar du? :oops:
Skämt åsido, bra idé men jag skulle nog köra på något riktigt klassiskt. Även om intresset inte finns där om 20 år så kommer en graverad Cartier eller OP att vara rätt mångsidig. Tycker både Tag och Tudor du kollat på är för ”contemporary”.

En tillräckligt fräsch cartier eller rolle ryms tyvärr inte in i budgeten!

Skulle nog våga påstå att just Speedmastern är ikonisk oavsett om det är 1969 eller 2069. Första klockan på första planeten som mänskligheten satte sin fot på (frånsett jorden).
För en boomer ja. Nu pratar vi om en människa född 2021. Förmodligen är vi på mars innan ungen fyllt 5.

Speedmasterns historia har alltid förbryllat mig för övrigt. Det var förmodligen ett tusental leverantörer som tog Nasa till månen men inte har jag sett skovarumärken eller skruvtillverkare marknadsföra sig som först på en annan planet?

Senast ändrad:
Jag gillar idén. Många är kritiska men min 3åring älskar klockor redan. När han fick höra att jag hade tänkt bjuda hem en 36mm omega seamaster dykare (dammodell) men glömde auktionen, och visade bild, började han gråta. Han har en annan men han älskar att kolla på mina klockor och fråga om dem.

Klart ens barn kommer vara klocknördar när dem blir stora. De lär ju av oss föräldrar...

Jag personligen hade nog hellre köpt ngt mer unikt. Om man gaf lite slimmad budget kanske en ming, kurono Tokyo eller något kan vara kul? Då är de också limiterade och ganska talande för vår samtid.

När man själv drömmer om att man fick en sådan gåva (nos 20 år gammal klocka) är det ju ofta någon ikonisk klocka, och det är väl tyvärr svårt för 20...

Jag gillar idén. Många är kritiska men min 3åring älskar klockor redan. När han fick höra att jag hade tänkt bjuda hem en 36mm omega seamaster dykare (dammodell) men glömde auktionen, och visade bild, började han gråta. Han har en annan men han älskar att kolla på mina klockor och fråga om dem.

Klart ens barn kommer vara klocknördar när dem blir stora. De lär ju av oss föräldrar...

Jag personligen hade nog hellre köpt ngt mer unikt. Om man gaf lite slimmad budget kanske en ming, kurono Tokyo eller något kan vara kul? Då är de också limiterade och ganska talande för vår samtid.

När man själv drömmer om att man fick en sådan gåva (nos 20 år gammal klocka) är det ju ofta någon ikonisk klocka, och det är väl tyvärr svårt för 20...
Jepp, blev förvånad över att flera var så negativa!
Jag är själv relativt sentimental och skulle absolut ha blivit väldigt glad över en sånhär gåva.

Ska se vad jag kommer på, vill helst ha ett välkänt märke så att han kan uppskatta det fast han inte blir klocknörd :)

Och det verkar som aven Tudor fick nya garantikort

Stämmer, även dessa med RFID i kortet som butiken scannar av med en app vid köpet. Sedan följer ju garantin med klockan inte köparens namn. Har för mig att köparens namn inte delas med Rolex/Tudor för att vara på den säkra sidan av GDPR (dvs AD). Därför är det endast serienummer och AD som registreras (ursäkta OT).

26EC57C4-A9E1-41AC-9DEB-D58EA414804B.jpeg
Grabben får en Tag Heuer!
Perfekt färgkombo och storlek.

Tillbaka
Topp