Ah då har jag lärt mig något nytt. Tänkte eftersom dem använder 2892 nuförtidenNope, Soprod A10! Dock är det exakt samma dimensioner och visarstorlek på verket så det går att byta mellan dem om det skulle behövas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ah då har jag lärt mig något nytt. Tänkte eftersom dem använder 2892 nuförtidenNope, Soprod A10! Dock är det exakt samma dimensioner och visarstorlek på verket så det går att byta mellan dem om det skulle behövas.
Kan du säga något mer om urverket Soprod A10? Det låter ryskt. Personligen har jag aldrig hört talas om det. Är det ett ok verk?Nope, Soprod A10! Dock är det exakt samma dimensioner och visarstorlek på verket så det går att byta mellan dem om det skulle behövas.
Jag googlade så nu har jag lärt mig något nytt. Det är ett bra verk. Tillverkat i Schweiz. Sitter i vissa modeller av Sinn och i Seikos high endklockor.Kan du säga något mer om urverket Soprod A10? Det låter ryskt. Personligen har jag aldrig hört talas om det. Är det ett ok verk?
Jag gjorde också en googling igår och det är många som tycks föredra Soprod före ETA för att de har mindre problem med det manuella uppdraget.Jag googlade så nu har jag lärt mig något nytt. Det är ett bra verk. Tillverkat i Schweiz. Sitter i vissa modeller av Sinn och i Seikos high endklockor.
https://calibercorner.com/soprod-caliber-a10/
Jäkligt snygg bara säga till om den ska flippasBlack Lung
Tack, håller med! Har nytt på ingång så den skall faktiskt flippasJäkligt snygg bara säga till om den ska flippas
Är det någon som vet om det är samma tavla på den turkosa 1200T NUMA och 1200T Project Aware II eller finns det en skillnad i nyans?
Samma här! Antingen det eller en 300T...Tittar man på vridringen så ser det ut att vara samma. Har förövrigt blivit riktigt sugen på en 1200t på senaste tiden.
En helt otroligt vacker klocka.Sub 300T Divingstar
Kan du säga något mer om urverket Soprod A10? Det låter ryskt. Personligen har jag aldrig hört talas om det. Är det ett ok verk?
Ett mycket intressant paket det där, har själv varit sugen sen jag såg den första gången!Faaaaaan nu kickade ett lätt ha-begär in igen. Den här gången lockar Doxa Sub 200, Sharkhunter. Har vi några sådana på forumet? @Von - du som har den orangea, hur bärs den på armen tycker du?
Verkligen! Nu läste jag lite på Doxas hemsida och även den blå (Caribbean) ser riktigt fin ut!Ett mycket intressant paket det där, har själv varit sugen sen jag såg den första gången!
Jag är nära på att köpa just den här. Fyller år nästa vecka. Får se om familjen vill bidra med lite medel till denna klockaVerkligen! Nu läste jag lite på Doxas hemsida och även den blå (Caribbean) ser riktigt fin ut!
Nätt, mycket välarbetad och trevlig boett. Bärs mindre än 42mm då den har kort L2L, 45mm.Faaaaaan nu kickade ett lätt ha-begär in igen. Den här gången lockar Doxa Sub 200, Sharkhunter. Har vi några sådana på forumet? @Von - du som har den orangea, hur bärs den på armen tycker du?
Fasen nu är man bra sugen... Ska suga på karamellen och nörda ner mig lite i märketNätt, mycket välarbetad och trevlig boett. Bärs mindre än 42mm då den har kort L2L, 45mm.
Älskar den och fortfarande nästan chockad över att jag verkar ha det enda exemplaret på forumet...köööp mao!
Jag googlade så nu har jag lärt mig något nytt. Det är ett bra verk. Tillverkat i Schweiz. Sitter i vissa modeller av Sinn och i Seikos high endklockor.
https://calibercorner.com/soprod-caliber-a10/
Om jag inte är ute och cyklar så använde SjööS Soprod i royal steel samt worldtimer. Hade väldigt mycket problem varför alla dessa klockor fick verken utbytta till Selitta. I nya har de gått helt över till Selitta. Det är ett väldigt vackert verk men jag hade nog dragit mig för att äga den :/ Doxa verkar också ha gått helt över från Soprod.Jag gjorde också en googling igår och det är många som tycks föredra Soprod före ETA för att de har mindre problem med det manuella uppdraget.
Doxa har aldrig haft Soprod tidigare, vad jag vet. ETA high grade och cronometre har de använt vad jag vet. Det var därför jag blev förvånad över att de använde en leverantör av urverk som skiljde sig från det jag trodde jag visste. Sen vilka urverk de har och kvaliten de besitter är jag inte rätt person att avgöra. Selitta hade jag i en Oris och det urverket gav inte mig någon kvalitetskänsla överhuvudtaget. ETA däremot, som finns i nästan alla Doxa gör mig trygg, tryggare än vilket inhouse som helst.Om jag inte är ute och cyklar så använde SjööS Soprod i royal steel samt worldtimer. Hade väldigt mycket problem varför alla dessa klockor fick verken utbytta till Selitta. I nya har de gått helt över till Selitta. Det är ett väldigt vackert verk men jag hade nog dragit mig för att äga den :/ Doxa verkar också ha gått helt över från Soprod.
Söker man runt lite på nätet så ser det ut som att 1500T har haft Soprod A10 från 2013-2014 (Här ex.vis Project Aware - https://www.60clicks.com/doxa-sub-1500t-project-aware-review/) undrar vad anledningen är att man använt Soprod i dessa? Kanske ansett att verken var mer exklusiva? Någon som har 1500T som kan bekräfta?Doxa har aldrig haft Soprod tidigare, vad jag vet. ETA high grade och cronometre har de använt vad jag vet. Det var därför jag blev förvånad över att de använde en leverantör av urverk som skiljde sig från det jag trodde jag visste. Sen vilka urverk de har och kvaliten de besitter är jag inte rätt person att avgöra. Selitta hade jag i en Oris och det urverket gav inte mig någon kvalitetskänsla överhuvudtaget. ETA däremot, som finns i nästan alla Doxa gör mig trygg, tryggare än vilket inhouse som helst.
GulFasiken vad svårt det är att välja färg på Sub 200...
Svart går bort då jag tycker Doxa ska vara lite mer färggranna. Silver? Okej.
Mörkblå? Snygg men ska man gå blå så kanske turkos är bäst?
Turkos? Riktigt snygg, men ibland känns den lite, too much, eller?
Gul? Samma tankar som turkos.
Orange? Klassiska färgen på Doxa. Kanske den man "ska" ha? Men @Von har ju en orange så en annan färg hade kanske varit roligare i tråden.
Jag går fram och tillbaka hela tiden...
Hmm, lutar mot turkos eller gul. Vad säger ni?
Japp, variera BoR, svart & gult ISOfrane ish band på denDen är riktigt häftig!
Säger också gul Tröttnar du så är det bara att höra av sigFasiken vad svårt det är att välja färg på Sub 200...
Svart går bort då jag tycker Doxa ska vara lite mer färggranna. Silver? Okej.
Mörkblå? Snygg men ska man gå blå så kanske turkos är bäst?
Turkos? Riktigt snygg, men ibland känns den lite, too much, eller?
Gul? Samma tankar som turkos.
Orange? Klassiska färgen på Doxa. Kanske den man "ska" ha? Men @Von har ju en orange så en annan färg hade kanske varit roligare i tråden.
Jag går fram och tillbaka hela tiden...
Hmm, lutar mot turkos eller gul. Vad säger ni?
Ja fyfan vilken kombo!Japp, variera BoR, svart & gult ISOfrane ish band på den
Ja kanske! Den är riktigt snygg alltså. Aldrig haft en så färggrann klocka. Lite läskigt att ta det stegetSäger också gul Tröttnar du så är det bara att höra av sig