• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Jag tänkte åka och klämma och känna på Doxa imorgon. Ska jag ta mig till Helsingborg eller Frölundatorg? Har typ lika långt till båda

Enligt doxas store locator verkar det så 👍🏻 ta bilder! :)
Är sugen på en 200t till mig i 40-årspresent i början av nästa år. Antingen gul eller orange. Men testade även 300t. Har ju väldigt små handleder men båda var bekväma på.
IMG_0616.jpeg
IMG_0619.jpeg

Jag hade en väldigt kort romans med en 300t. Insåg snabbt att jag inte kom överens med hur ändlänkarna stack ut och att de inte var alls följsamma. "Fastnade" liksom. Spännet tyckte jag var alldeles för tjockt och ingen taper på länken heller. Var detta något du reflekterade över?
Länkarna putsar man lätt till på baksidan med en Dremel. Före & efter;
IMG_5964.jpeg
IMG_5965.jpeg

Jag hade en väldigt kort romans med en 300t. Insåg snabbt att jag inte kom överens med hur ändlänkarna stack ut och att de inte var alls följsamma. "Fastnade" liksom. Spännet tyckte jag var alldeles för tjockt och ingen taper på länken heller. Var detta något du reflekterade över?
Inget jag reflekterade över. Men jag brukar ha naton allt som oftast till mina dykare så 😇

Varför saknar vissa bezela ft markeringen? Är det för att de har meter-mätning istället? Upplever de bezels sakna något, känns lite nakna. Mvh doxa-novis. Har också ett paket på gång, förhoppningsvis lagom till fredag när semestern tar slut

Dvs som @StaffanS & @Pelarn
IMG_4985.png
IMG_4986.png
Kan ha fel, men SUB300 så är det bara 50-års-utgåvorna som har ft på ringen. Finns även på 300T och lite andra modeller.

Varför saknar vissa bezela ft markeringen? Är det för att de har meter-mätning istället? Upplever de bezels sakna något, känns lite nakna. Mvh doxa-novis. Har också ett paket på gång, förhoppningsvis lagom till fredag när semestern tar slut

Dvs som @StaffanS & @Pelarn
IMG_4985.png
IMG_4986.png
Javisst är det meter respektive feet. Som allt är det väl en smaksak men jag tycker meter bezeln känns renare.

Tillbaka
Topp