• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DPW Comsubin från 80/90-talet - information?

Hej på er,

har fastnat lite för en DPW Comsubin från 80/90-talet - mest baserat på en bild (se nedan). Gillar den skarpt. Men det är rätt svårt att hitta information om företaget och klockan.

Någon som har lite fakta? Pratar vi kvalitet? Har någon sett ett ex ute på marknaden? Etc.

// Robin

pxYqs44.jpg
 
C

China

Guest
Vad jag känner till så är Consumbin av bra kvalité och tillverkade av Breitling för den Italienska försvarsmakten. Du kan säkert hitta detaljerad information på något forum för militärklockor.
 
Vad jag känner till så är Consumbin av bra kvalité och tillverkade av Breitling för den Italienska försvarsmakten. Du kan säkert hitta detaljerad information på något forum för militärklockor.
Tack, ja jag har sett Breitling nämnas i sammanhangen. Och har sökt på forum för militärklockor. Men det är som alltid med Google, man kan alltid hitta mer :)
 

Patrik J

Rolex
Jag hade den här tvillingen ett tag (numera såld). Användes tydligen av franska marinen om jag minns rätt. Hur som helst en trevlig och välgjord klocka och definitivt bra kvalitet med tanke på priset.

 
Fick den som delbyte när jag sålde en Speedy. Sålde den för cirka 5,5 tror jag vilket motsvarar ungefär vad jag uppskattade den till i bytesaffären.
Ok, intressant. Inte så farligt med andra ord. Sen verkar Comsubin finnas ute till försäljning sjukt sällan. Men det är bara att hålla ögonen öppna.
 
Topp