• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömklockan (som inte finns på marknaden)

Drömklocka vet jag inte, men det enda som stör mig på IW323902 är den lite tråkiga tavlan. Annars hade jag nog köpt den för längesen.
3048197b_xxl.jpg

Hade kunnat tänka mig något med lite mer struktur, något i stil med IW323604 (som är lite väl stor med sina 46mm):
iwc-ingenieur-automatic-mission-earth-watch-5.jpg

Eller vad säger jag, sunburst ska det ju vara såklart!
 
image.jpg

Något som liknar denna
Mag
Tack för detektivarbetet! Jag har själv en Bertucci som jag tycker har rätt storlek. Problemet med den är dock att den runda urtavlan går utanför den fyrkantiga boetten. Detta till skillnad från Marathon där den fyrkantiga boetten innesluter den runda urtavlan. Se bild nedan.
Dr. Pärlemo

IMG_1204.jpg
 

Bilagor

  • IMG_1204.jpg
    IMG_1204.jpg
    216.7 KB · Visningar: 15

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En SubC i platinum som ser ut som den i stål med svart bezel osv fast med submariner texten i mörkblå hade varit coolt.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Chanel J12 dykare i vanligt hederligt stål :)
Jag har inte Photoshop men såhär ser den keramiska ut.
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Lyden

Panerai

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Skulle gärna se en Explorer 2 (Explorer 3) i normal storlek på 40mm utan blockboett och med nya låset. Helborstad såklart.
 
Topp