Jag har i över 10 år funderat på en Rolex Submariner. En dröm som för många andra nu (åtminstone i teorin) kan bli verklighet. Men som ni vet är det omöjligt att få tag i en. Väntelistor är stängda och modellen är således endast tillgänglig som begagnad eller hos gråhandlare för en bra bit över listpris. Jag har kollat på varenda flygplats jag besökt och de flesta skakar bara på huvudet vid frågan (jag förstår att det är ledsamt att höra samma fråga dagligen). Jag är tyvärr inte intresserad av att köpa begagnat därför är det inte ett alternativ.
Detta har resulterat i att börjat se mig omkring för alternativ såsom, Omega Seamaster 300 och några modeller från Tudor. Det har varit superkul att få upp ögonen för vad andra märken har att erbjuda. Jag funderar starkt på att köpa någon av dessa. Men frågan är, om köpet av en liknande klocka som inte är en Rolex kommer leda till en känsla av ofullständighet? Ytterligare en fundering (mer hypotetisk) är att om jag tillslut får tag i en Submariner från Rolex, hur lång tid tar det innan jag lessnar på den? Många här på forumet verkar flippa klockor var och varannan vecka, och att suget efter klockor skulle sluta pga inköp av endast en modell känns inte helt rimligt. Men vad vet jag, det har ju varit drömmen länge!
Många funderingar såhär en lördagkväll, jag läser gärna hur ni resonerar