• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Drömmen är Rolex men **** blir valet?

Har precis haft samma funderingar kring alternativ till subben. Känner en dragning till sub date som till viss del grundar sig till att det är en klocka som jag kan bära länge utan att den tappar så mycket i värde. Har vägt för/emot kring ev köp av gråhandlare men grundat i att det blir en Seamaster istället. Trillar jag på en begagnad 210.30.42.20.06.001 så kniper jag nog den annars blir det köp av ny till våren/sommaren.

Lycka till i jakten på lycka :)

Jag har i över 10 år funderat på en Rolex Submariner. En dröm som för många andra nu (åtminstone i teorin) kan bli verklighet. Men som ni vet är det omöjligt att få tag i en. Väntelistor är stängda och modellen är således endast tillgänglig som begagnad eller hos gråhandlare för en bra bit över listpris. Jag har kollat på varenda flygplats jag besökt och de flesta skakar bara på huvudet vid frågan (jag förstår att det är ledsamt att höra samma fråga dagligen). Jag är tyvärr inte intresserad av att köpa begagnat därför är det inte ett alternativ.

Detta har resulterat i att börjat se mig omkring för alternativ såsom, Omega Seamaster 300 och några modeller från Tudor. Det har varit superkul att få upp ögonen för vad andra märken har att erbjuda. Jag funderar starkt på att köpa någon av dessa. Men frågan är, om köpet av en liknande klocka som inte är en Rolex kommer leda till en känsla av ofullständighet? Ytterligare en fundering (mer hypotetisk) är att om jag tillslut får tag i en Submariner från Rolex, hur lång tid tar det innan jag lessnar på den? Många här på forumet verkar flippa klockor var och varannan vecka, och att suget efter klockor skulle sluta pga inköp av endast en modell känns inte helt rimligt. Men vad vet jag, det har ju varit drömmen länge!

Många funderingar såhär en lördagkväll, jag läser gärna hur ni resonerar :)
Med tanken på som du säger så är det onödigt att vänta på att den ska bli billigare. Kommer säker inte hända i kommande framtid. Testa med begagnade på chrono 24. De har båda billigare, men även ett större utbuda av de. Inga garantier på hur transaktionera funkar eller om det är säkert, men det känns som ett alt. kanske

För att ge lite uppföljning i letandet efter en Rolex så slutade det hela med att jag idag hämtade en GMT 2 i tvåton. Efter ett att ha testat subben i tvåton så upplevde jag den som något för stor för min handled. Tack för ett fint forum och till käresta som stått ut med oändligt youtubande 😂

Bilagor

• 75D6EE6E-81F6-436E-A0A0-EAEEB6249F6D.jpeg
    75D6EE6E-81F6-436E-A0A0-EAEEB6249F6D.jpeg
    398.9 KB · Visningar: 30
För att ge lite uppföljning i letandet efter en Rolex så slutade det hela med att jag idag hämtade en GMT 2 i tvåton. Efter ett att ha testat subben i tvåton så upplevde jag den som något för stor för min handled. Tack för ett fint forum och till käresta som stått ut med oändligt youtubande 😂
Intressant, jag har alltid tyckt att gmt'n känts större!

Grattis också!!!

Alla vägar leder till Rolex 🤩

Riktigt jävla bra den där!

Jag har också börjat dras mot just denna från att tidigare varit inställd på en sub, riktigt trevlig klocka!

Kul med ett avslut och stort grattis :)

Men va f-n! Jag har aldrig gillat tvåton fram tills för någon dag sedan. Läste en liknade story i Rolex tråden (med bilder). Ett helt otippat habegär börjar växa från. Grattis till köpet och bomba på med bilder.

Men va f-n! Jag har aldrig gillat tvåton fram tills för någon dag sedan. Läste en liknade story i Rolex tråden (med bilder). Ett helt otippat habegär börjar växa från. Grattis till köpet och bomba på med bilder.
Samma här, men det har under perioden jag tittat växt på mig och jag har andra klockor i stål att variera med.

Bilagor

• 093A6243-E964-4195-A86B-0C5132AEFBDA.jpeg
    093A6243-E964-4195-A86B-0C5132AEFBDA.jpeg
    461.5 KB · Visningar: 22
Samma här, men det har under perioden jag tittat växt på mig och jag har andra klockor i stål att variera med.
Kul att du valde en GMT! Sedan har jag några reflektioner kring din trådstart, även om de frågor du ställde kanske är passé.
Min första riktiga klocka som jag köpte för cirka 10 år sedan var en submariner.
Sålde tyvärr den efter något år eller så då jag inte tyckte klockor var lika intressant längre.

Än idag ångrar jag att jag sålde klockan, även om jag kan förstå varför jag valde att sälja den då.
Däremot tycker jag ändå man ändrar preferenser över tid, likt du verkar gjort.
Oavsett har jag svårt att tro att man ångrar ett tidigare klockköp som växt fram under en längre tid.

Återigen, fin GMT!👌

Tillbaka
Topp