Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt snygg, har inte sett denna tidigare. Var kan man hitta denna och vad ligger priset på?Jag gillar månfas som kronograf dressare. Denna med manuellt verk och sina härliga 37mm
![]()
Har inte sett många av denna modellen till salu - Men eBay kanske? Eller så kan du köpa den av migVäldigt snygg, har inte sett denna tidigare. Var kan man hitta denna och vad ligger priset på?
Vad vill du ha för den?Har inte sett många av denna modellen till salu - Men eBay kanske? Eller så kan du köpa den av mig![]()
7,5kVad vill du ha för den?
Vad betyder column-wheel?De kostar mycket likt. Håller med om 1954 är snäppet snyggare iaf på bild.
Verkar som att båda är Column-wheel men Inte helt tydligt på 1954. Och kan inte om det verkligen blir skillnad med Column-wheel eller inte.
Den ser ju riktigt fin ut. Skulle gärna se en kortare video så man ser lite hur ljus och reflexer rör sig. Men känns som mycket högre värde än CW C3 Grand Tourer som varit ett quartz-alternativ.
Riktigt snygg klocka! Vad är det för storlek och vad ligger priset på?
£299. Se ovan i tråden, eller här: https://www.geckota.com/geckota-w-02-vintage-mechanical-chronograph-dress-watch.Riktigt snygg klocka! Vad är det för storlek och vad ligger priset på?
Tack! Ja den är riktigt fin! 37mm med mekaniskt seagull st19 verk. Blev cirka 3600:- och gratis frakt med UPS. Hade den hemma på 2 dagarRiktigt snygg klocka! Vad är det för storlek och vad ligger priset på?
Kan försöka få till någon video! Hur lägger man upp det på forumet? Det första jag tänkte på när jag fick hem den var hur den reflekterar ljuset så fint, riktigt läcker när det ”blänker” till.Den ser ju riktigt fin ut. Skulle gärna se en kortare video så man ser lite hur ljus och reflexer rör sig. Men känns som mycket högre värde än CW C3 Grand Tourer som varit ett quartz-alternativ.
Ingen aning faktiskt...kanske är svårt. Du kan ju lägga upp den var som helst online, t.ex. på youtube, och länka, men då måste man ju ha ett konto där osv, lite krångligt.Kan försöka få till någon video! Hur lägger man upp det på forumet? Det första jag tänkte på när jag fick hem den var hur den reflekterar ljuset så fint, riktigt läcker när det ”blänker” till.
med risk för att låta som dom flesta så är den finare i verkligheten än på bild. Tycker det är svårt att få bilderna på den att ge den rättvisa.
Gillar deras racing-variant också, men den är slutsåld just nu:Tack! Ja den är riktigt fin! 37mm med mekaniskt seagull st19 verk. Blev cirka 3600:- och gratis frakt med UPS. Hade den hemma på 2 dagar.
Det låter ju som en riktigt bra deal för en så snygg klocka! Vad ligger andrahandsvärdet på? (brukar vara ganska viktigt för mig då jag tyvärr roterar klockor ganska mycket)Tack! Ja den är riktigt fin! 37mm med mekaniskt seagull st19 verk. Blev cirka 3600:- och gratis frakt med UPS. Hade den hemma på 2 dagar.
Gillar deras racing-variant också, men den är slutsåld just nu:
Det låter ju som en riktigt bra deal för en så snygg klocka! Vad ligger andrahandsvärdet på? (brukar vara ganska viktigt för mig då jag tyvärr roterar klockor ganska mycket)
I den här prisklassen har jag som sagt tittat på CW C3 Grand Tourer. Tycker den är minst lika snygg på bild, men är Quartz, och sen är det hur den är i verkligheten.![]()
![]()
Några fler bilder med nya Hirsch bandet
OBS: Blev någon konstig skugga på timvisaren på översta bilden. Visaren är alltså inte svart.
Vore intressant att höra om någon här har den hur den känns i verkligheten.I den här prisklassen har jag som sagt tittat på CW C3 Grand Tourer. Tycker den är minst lika snygg på bild, men är Quartz, och sen är det hur den är i verkligheten.
![]()
Snygg. 42mm känns lite stort för den typen av klocka. Är den en favorit?Med en Certina DS Ciamano Chronograph likt min egna får du pengar över till fler inköp. Quarts dock
![]()
Finns även med blå och vit urtavla
![]()
Har bara ägt den ett par veckor men är helnöjd än så länge, så ja det är favoriten för tillfället! Jag tycker den känns ganska nätt trots sin storlek då "ramen" (vad heter ringen runt tavlan?Snygg. 42mm känns lite stort för den typen av klocka. Är den en favorit?