• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Du saknar inte kon förrän båset är tomt.

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag svek min klocka, en B&R 02-92, våren 2014 i Aix-En-Provence. Klockremen på min då ca ett år gamla klocka gick sönder (dålig kvalitet eller?) och jag försökte hitta en ersättningsrem. Valet föll på ett par 24mm Nato som var de enda klockremar jag kunde hitta i Aix. Det funkade, men inte särskilt bra eftersom min klocka var tonneauformad och det blev inget snyggt möte heller mellan klocka och rem. Dessutom blev 02-92:an topptung och ibland gled den runt 180 grader på handleden där klockan fick mindre och mindre tid med tiden. Jag borde istället ha köpt en ny originalrem såklart.

För en månad sedan så vaknade mitt klockbegär till liv igen och jag flippade min första klocka, en Certina DS-3 i begränsad upplaga. Noll problem. Jag kände mig till och med lättad över att jag hade lyckat sälja denna klocka med en liten förtjänst även om Certinan hade varit igenom vått och torrt med mig. Motiverad av den enkla flippen så beställde jag en Dart Tuna från Japan med planen om att jag även skulle sälja min B&R 02-92:a för att finansiera köpet. Dessutom beställde jag en ny original klockrem till Rossen som jag sedermera satte på klockan för att kunna ta bilder. Jag fick snabbt upp en annons på Chrono24 och tänkte att jag bara skulle vänta på napp. Men icke så nicke. Rossen fick lite mer tid på min handled för jag ville checka så att allt var OK. Satfläsk vad klockan var behaglig och SNYGG helt plötsligt. Nu har jag använt Rossen i ett par dagar, den har till och med konkurrerat ut den nya Seikon då och då och som grädde på moset så går klockan ruskigt bra, den fortar sig med mindre än en sekund per dygn!

Jaha, nu sitter jag här på huk i ett hörn likt Gollum (myy precious...) med en klocka jag tänkte flippa som jag vid närmare eftertanke inte kan flippa trots allt även om det var tänkt att Rossen skulle finansiera mitt nya köp. Jag gick ju till och med med i detta forum just bara för att kunna lägga ut en annons (jag har dock upptäckt hur trevligt det är här utan baktanke om försäljning). Jag tror inte att jag klarar av detta. Jag får ta den ekonomiska smällen helt enkelt och behålla Rossen (svårt att inte göra det efter denna mjäkiga bekännelse)!

Har ni befunnit er i samma prekära situation? Kan man ta sig igenom en jobbig försäljning eller är det bara till att bita i det sura (men ändå ganska goda) äpplet och behålla sitt objekt. Har ni fått samma känslor som jag men alldeles för sent efter försäljning?

Här kommer en bild på min älskade keeper!
File 2017-07-14, 12 38 34.jpeg
 

mega

Rolex
Har man tänkt tanken är det kört. Jag behöll min första fina keeper for life i två år. Ett par dagar efter försäljning var den glömd...
 

Kugghjul

Panerai
Det är en mer eller mindre massproducerad klocka. Du kan alltid köpa en av samma modell eller liknande i framtiden. Den nivå på omtanke du har är rörande, men reservera den för levande ting.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Det är en mer eller mindre massproducerad klocka. Du kan alltid köpa en av samma modell eller liknande i framtiden. Den nivå på omtanke du har är rörande, men reservera den för levande ting.
Ha ha. Lustigkurre. Känna afektion för något med ett bultande hjärta? Nä, det går inte för sig. Jag behåller klockan tillsvidare.
 
Topp