• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dubbel AR @ Rolexbubblor

Asplund

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på om detta stämmer.

Från 2015 års kollektion skriver Rolex att det är AR både under och över datumbubblan. Är det bara under på en från säg 2014?

Har lite små små hairlines på datumbubblan och tänkte att det borde ta ungefär fem minuter att fixa med lite diamant pasta, om den har AR på översidan är det dock en jätte dålig idé :p
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag vet att AR under bubblan kom 2010 och jag tror AR på översidan kom 2015. Så 2014 borde bara vara under.
Sista pre-ceramic modellerna från 2010 hade AR under bubblan. Min DJ från 09/14 också bara under.
 

freno

Omega
Sitter i samma sits, har en från 2013, men tycker när man tittar i lupp att det även är antireflex på ovansidan. Så följer med spänning
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någonsin sett ett rolexglas i safir med repor? Är det repor på bubblan så är väl det en bekräftelse på att det är AR på som har repats?

Eller har jag missuppfattat något?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
I stand corrected. Har nog aldrig sett det på en Rolex. Har bara sett chippade glas på Rolex.

Söker man på wus så finns en hel del som råkat ut för fenomenet, men vanligt är det ju såklart inte. Speciellt när de flesta inte använder klockorna för vad de är byggda för. Folk tejpar spännet för att inte få hairlines etc. Sjukt beteende.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
En förklaring till att Rolex inte använder AR på utsidan av glaset är väl att deras AR-coating verkar rätt risig, som jag förstått och sett är det väldigt lätt att göra märken i AR-coatingen på bubblan
 

paradis

Audemars
I stand corrected. Har nog aldrig sett det på en Rolex. Har bara sett chippade glas på Rolex.

Vid kl.9. till sekund visaren.
image.jpeg
 
Topp