• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"Dum" löparklocka?

Hej,
Jag är på jakt efter en ny löparklocka. Den ska företrädelsevis vara "dum", med andra ord inget som behöver kopplas upp mot telefonen.
Jag har idag en ca 20 år gammal casio, men nu är den så gammal att den inte längre går att få vattentät pga bristande reserdelstillgång.
Så vad är jag är ute efter?
  • 100 m wr eller mer
  • Digital med ordentlig bakgrundsbelysning
  • Varbtidtagning
  • Timer som kan ställas I minst två olika intervaller, t.ex. räkna ner 4 min (spring), pip, räkna ner 1.5 min (vila)
  • Hellre mindre storlek (<40 mm)
Vad behöver jag inte?
- Blåtand
-Gps
- pulsmätning mm

Hit me! Jag vet att Timex Ironman existerar men den är ful och stor. Finns det någon trevlig G-shock kanske?

Fridens liljor

Timex Ironman Classic 30 Mid-Size finns men saknar intervalltimer

GBD-800 eller GBD-200 checkar boxarna förutom på storleken

Tack för svar! Det är helt klart Gshockarna som ligger bäst till än så länge även om de har mycket lulllull som är rätt ointressantför mig. Lite orolig för storleken bara eftersom jag har rätt taniga handleder. Nåja, min gamla casio har ju inte dött än men nån gång när jag glömmer ta av mig den när jag duschar så lär det väl ske.

Tillbaka
Topp