Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pastorn säljer en mycket fin och välservad 65a som passar i prisbildenÄsch du får ju rätt lätt en Aquis eller en Divers 65 i nyskick begagnad för 10-15.000. Du gör rätt som går på Oris![]()
Grattis till en häftig klocka, kul med lite återkoppling så vi nyfikna fick reda på vad det blev till slutTänkte återkoppla lite. Vad blev det för klocka till slut? Överraskande nog landade jag faktiskt i en beställning av den här: En Christopher Ward C65 Trident Limited Edition med tropikband. När jag gick igenom alla fina tips här, varav ett var Christopher Wards C60 så snubblade jag över denna, och föll direkt för retrostuket, den gula urtavlan och det faktum att urverket är manuellt. Inte riktigt vad jag tänkt mig, men efter flera dagars övervägande slog jag till. Jag har inte fått hem den ännu, men hoppas den lever upp till förväntningarna när jag får klämma på den på riktigt. Har fortfarande kvar Oris på önskelistan, men det brådskar ju inte, och nu när ett nytt urverk verkar vara på G är det kanske lika bra att vänta lite.
![]()
Håller med!Grattis till en häftig klocka, kul med lite återkoppling så vi nyfikna fick reda på vad det blev till slut![]()
Snygga klockor alla tre, men Orisen sticker ut med sin djupblåa boett.Gav strax över 20' för min Breitling Colt. Bortsett från den gillar jag Oris Aquis eller Aquaracer.
Edit såg att du redan köpt klocka.
![]()
![]()
![]()
Ca 20k begagnad
![]()
Vad visar bezeln? Vad används den till??
Tackar! Kul att lära sig nåt nyttDecompression tror jag dom kallar den.
Vad jag förstått så är det där de djupen du skall vara vid under den tiden som minut is aren pekar på vid uppstigning.
Inte helt 100 på det dock.
Mycket roligare än minutgradering![]()