Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
That escalated fast!Slänger väl in en liten bild på Hillary och Bill också. Inte stilren och inte helt PK idag om man säger så. Tydligen utesluter denna klädstil dessutom klocka.
En annan vis man sa "De som gör allt för att inte passa in tar sig själva på för stort allvar"Varför ha kläder alls? Låt mig citera en vis(?) man "Etikett för att passa in är bara löjligt".
Ska man gå tradionellt är det iofs ungefär dit slipsen ska gå, men då med en högre midja vilket han inte verkar ha.och snart kanske koderna tas över av en person som låter slipsen täcka gylfen
En annan vis man ska ha sagt: Håll i min nyårsgrogg, jag ska visa en sak!En annan vis man sa "De som gör allt för att inte passa in tar sig själva på för stort allvar"
Ska man gå tradionellt är det iofs ungefär dit slipsen ska gå, men då med en högre midja vilket han inte verkar ha.
Varför ha kläder alls? Låt mig citera en vis(?) man "Etikett för att passa in är bara löjligt".
Det är också förlegat. Du ska bära precis den klocka du känner dig finast i - punkt. Jag kan inte på något vis se att en klocka till en utstyrsel på något vis kan sabba stämningen på en fest som om du dyker upp i badbrallor på en begravning kan göra. Tycker du att en dykare är snyggt till smoking- kör. Tycker du din nya DSSD passar kanon till frack - by all means.
Nix, traditionellt är att spetsen på slipsen precis ska sluta där byxan börjar. Tänk att byxlinningen är en linje som slipsen inte ska gå över. Det där med att den ska gå över gylfen är mest en sprezzaturagrej. I fallet med Trump så handlar det dock inte om sprezz.Ska man gå tradionellt är det iofs ungefär dit slipsen ska gå, men då med en högre midja vilket han inte verkar ha.
Säker på detta? Traditionellt satt ju byxorna en bra bit högre än de gör idag och det var min uppfattning att slipsen då gick en bit ner på gylfen (men inte hela gylfens längd)Nix, traditionellt är att spetsen på slipsen precis ska sluta där byxan börjar. Tänk att byxlinningen är en linje som slipsen inte ska gå över. Det där med att den ska gå över gylfen är mest en sprezzaturagrej. I fallet med Trump så handlar det dock inte om sprezz.
Jepp helt säker. Det är korrekt att höjden på byxorna har varierat men det har även slipsarnas längd.Säker på detta? Traditionellt satt ju byxorna en bra bit högre än de gör idag och det var min uppfattning att slipsen då gick en bit ner på gylfen (men inte hela gylfens längd)
Den där byxan sitter dock lågt, enligt mig bör en byxa sitta vid midjan och inte vid höften. Men vi tycker helt enkelt olika. Jag tycker exempelvis att detta ser perfekt utJepp helt säker. Det är korrekt att höjden på byxorna har varierat men det har även slipsarnas längd.
Vi har samma åsikt om höjden på kostymbyxor.Den där byxan sitter dock lågt, enligt mig bör en byxa sitta vid midjan och inte vid höften. Men vi tycker helt enkelt olika. Jag tycker exempelvis att detta ser perfekt ut
Borde vi diskutera hängslena på den bilden?
Den där byxan sitter dock lågt, enligt mig bör en byxa sitta vid midjan och inte vid höften. Men vi tycker helt enkelt olika. Jag tycker exempelvis att detta ser perfekt ut
Skjortärmar skall vikas upp...Dssd som passar under manschetten? Fel storlek på skjorta!
Nix, traditionellt är att spetsen på slipsen precis ska sluta där byxan börjar. Tänk att byxlinningen är en linje som slipsen inte ska gå över. Det där med att den ska gå över gylfen är mest en sprezzaturagrej. I fallet med Trump så handlar det dock inte om sprezz.
Finns nog inget klart rätt eller fel här, utan det handlar nog mest på kostymens snitt, ens stil och även vilken kroppsbyggnad du har.Säker på detta? Traditionellt satt ju byxorna en bra bit högre än de gör idag och det var min uppfattning att slipsen då gick en bit ner på gylfen (men inte hela gylfens längd)
Skönheten o odjuret...Finns nog inget klart rätt eller fel här, utan det handlar nog mest på kostymens snitt, ens stil och även vilken kroppsbyggnad du har.
Tittar man på hippa asiater som har fantastisk känsla men samtidigt förmodligen är relativt korta så ser det bra ut med de höga hippa midjorna med sprezz längre bakdel på slipsen. Svårt för mig som är 191cm att få till det utan extra långa slipsar.
Men detta ser för hemskt ut
https://www.google.se/amp/s/amp.businessinsider.com/donald-trump-ties-2016-8?client=safari