• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykarkampen - AP vs. BP vs. Panerai

Vilken dykare föredrar du?

  • AP Diver

    Röster: 80 48.5%
  • Blancpain Fifty Fathoms

    Röster: 60 36.4%
  • Panerai Submersible

    Röster: 25 15.2%

  • Totala väljare
    165
  • Enkät stängd .

BadkarsPiraten

Vacheron
Stor AP är SCHTEEEK!
2015-12-31 09.22.53.jpg
 

Bilagor

  • 2015-12-31 09.22.53.jpg
    2015-12-31 09.22.53.jpg
    65.1 KB · Visningar: 6

Oew

Rolex
Ska den användas till dykning så säger jag FF, men ska den också användas till vardags så blir den divern. Helt enkelt en mycket bättre storlek för vardagligt bärande. 40mm versionen är dock undantaget!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
BP, inte bara för att jag äger en! Gillar hela historien kring FF :)
För er som bekymrar er om storleken på 45 mm så kan jag bara säga att den bärs betydligt mindre! Ungefär som en vanlig Sub skulle jag säga
image.jpeg
Nu måste jag tyvärr ingripa. Försöker du inte sälja uret? Och den ser galet stor ut på din handled, vilket även ROO gör på merparten iofs...
 

Simpatico

Rolex
Min röst landar på APn.
Nog bra den som jag skulle kunna bära upp på ett vettigt sätt.
Tycker datumet på BPn sabbar helhetsintrycket och ang pannan så finns det ju fler fina modeller än just den Suben, 47mm är ju parabol-storlek.
 

watchdreamer

Panerai
Nu måste jag tyvärr ingripa. Försöker du inte sälja uret? Och den ser galet stor ut på din handled, vilket även ROO gör på merparten iofs...
Ingrip du, ingen fara :)

Kommer eventuellt sälja uret även om det tar emot, bara för att nytt ska in.

Tror fler som har FF kan intyga att den upplevs mycket behaglig i sin storlek. Eller vad säger du @hook
Som tidigare kört FF?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag skulle så gärna vilja rösta BP då den är så WIS och rå-cool men som något av en fanboy måste jag säga AP Diver.
Gärna i stygg svart keramik :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Älskar Panerai men just den där modellen är inte vacker.
AP är så ful att jag hellre ser syrran på ett horhus än att brorsan bär en.
Så det får bli BP.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
BP, inte bara för att jag äger en! Gillar hela historien kring FF :)
För er som bekymrar er om storleken på 45 mm så kan jag bara säga att den bärs betydligt mindre! Ungefär som en vanlig Sub skulle jag säga
image.jpeg
Något överdrivet! Har länge varit sugen på en men avfärdade den direkt efter att jag provat den på grund av stekpannestorleken och då har jag ändå 18,5cm handleder. Tycker absolut inte den bär mindre än 45mm även om hela internet skriver det.

Jag röstade för övrigt på BP, tycker de är ascoola.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Blancpain FF kan vara den snyggaste klocka som gjorts.
Älskar visserligen Panerai också men föredrar Radiomir.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Tycker PAM 389 är en av dom snyggaste submersibles dom gjort dock är 47mm lite för stort så jag säger AP Diver och på bild tycker jag faktiskt den vita är snyggast.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Röstade AP, men kan inte bära någon av dom.

BP'n har aldrig tilltalat mig. AP gillar jag generellt och divern är kool. Pannan är också kool, men på tok för köttig den med.
 
Tycker absolut BP. Har av någon anledning extremt svårt för denna AP diver och tycker den bara ser groteskt ut. Har dock inte sett den live så ska inte döma ut den för hårt :)
 

Ozil1886

Omega
Jag får gå på BP här, tycker den är riktigt läcker. AP:s design går dessvärre inte hem hos mig. Panerai blir nog för fet för mig, får träna mer i så fall :)
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Riktigt svårt! Gillar både APn och BPn måste nog gå förbi Nymans och se om dem finns hemma så jag kan prova båda samtidigt!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
FullSizeRender.jpg
Problemet med denna tråd är att det visst inte går att välja en! Har haft diveren i en vecka nu men känner att panerain fattas. Vissa på KS har varit i valet och kvalet och gått för BP medans andra har gått för AP som mig. Dock känner jag inte lugnet utan Submersible vad felar...?
 
Topp