• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykarklocka till min käre son

Peppe

Omega
Hehe! Bra ursäkt till att köpa en Squale 34mm... "den är till grabben". ;)

Sonen? Jaaaa!! Jaha... visst ja... det var honom jag letade till ja! 😆🤣

Har en Squale 1521 av första batchen de släppte med NOS case från innan de stängde ner för en massa år sedan. De hade inte loggan ingraverad på hela sidan vilket är otroligt mycket renarenoch snyggare. Trodde nog den skulle vara kvar för evigt, men nu funderar jag på att sälja och köpa vintage Squale istället 😬🤣

Men... problemet kvarstår. Måste hitta en klocka till grabben... som inte kostar 10 000 😆
 

klockAl

Omega
En Timex kanske?
DC13A290-B01B-4DC8-96C2-BFBBCCDDACC5.png
 
Hejsan! Har för tillfället en Seiko SKX013 till salu ifall du (och grabben) skulle vara intresserade? Överlag en grym tråd denna, många trevliga exempel!
 

Racerfox

Omega
Min 9 åriga son har denna och är mycket nöjd. 34mm enligt specs men fan vet hur de har mätt den då jag får den till typ 31-32mm. Tänkte nästan skicka tillbaka då den såg så liten ut men på sonens handled sitter den perfekt. Han söndrade sin förra klocka (swatch) med att kasta den i golvet så att visarna lossnade, så huvudkriterierna med denna klocka var att den skulle vara billig och hållbar.
DD2D1CA2-9E1D-4627-8D26-30840F13BA9E.jpeg
Jag gav min systerson en casio, den överlever allt en 9 åring kan tänkas hitta på 😂
 

Peppe

Omega
Jag gav min systerson en casio, den överlever allt en 9 åring kan tänkas hitta på 😂
Ja det hade varit ett billigt och bra alternativ. Gick igenom deras hemsida och hittar inget som ser intressant ut. En miljard klockor där alla ser väldigt generiska och tråkigt ut. Nej... får nog hitta något annat än Casio. Deras MDV är ju rätt trevlig men finns ju bara i stor storlek
 
Topp