• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

E.C.Andersson - Mytilus

Gins

Basic
Av en slump sprang jag på watches of Scandinavia i Gamla Stan i Stockholm och såg E.C.Anderssons klocka Mytilus. Finns inte så mycket info eller trådar och undrar om någon har en?

om man söker så verkar grundaren Vara erik88andersson, men har inte varit aktiv sedan 2018.

Fastnade för formspråket (Se bild)

IMG_0007.jpeg

Av en slump sprang jag på watches of Scandinavia i Gamla Stan i Stockholm och såg E.C.Anderssons klocka Mytilus. Finns inte så mycket info eller trådar och undrar om någon har en?

om man söker så verkar grundaren Vara erik88andersson, men har inte varit aktiv sedan 2018.

IMG_0007.jpeg
Har en….. riktigt trevlig klocka som är udda och lättburen. Helnöjd!

IMG_2084.jpeg

Stentuff! Hade det inte stått Göteborg hade jag varit intresserad😎
Hur ser möjligheterna ut för service? @Davvan
IMG_2269.jpeg

Bilagor

• IMG_2270.jpeg
    IMG_2270.jpeg
    184.1 KB · Visningar: 21
  • IMG_2272.png
    IMG_2272.png
    121.9 KB · Visningar: 24

IMG_0007.jpeg
Jag kan bara säga att klockorna är välbyggda. Känns inte som något rassel. Han svarar ibland på mejl när vi hade mejlkontakt förra året, frågade om Poseidon, som tillverkats i 100ex, sedan är väl tanken att Mytilus ska växla upp produktionen något, så att det blir lite snurr. Klockorna känns prisvärda med tanke på vad man får för pengarna. Mytilus bare metal är grym.

Gillar min Poseidon!
20240730_190550.jpg

Senast ändrad:
Ser du inte det på boetterna kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Tycker inte det är skamligt på något vis men blev lite besviken efter jag först blivit imponerad av designen.

Ah ser nu faktiskt! Taggarna är på båda och rätt karakteristisk detalj men ändå tycker E.C flyger 🙂

Edit; bra spottat

Snackade med grundaren som var riktigt trevlig och testade även klockan på Stockholm time i höstas, den imponerade rejält på mig. Kändes annorlunda på ett bra sätt. Där och då var jag riktigt nära att boka en klocka men tyvärr tillät inte ekonmin det.

Tillbaka
Topp