• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ebay eller Tradera?

Vilken plattform för att sälja billigare klockor?

  • Ebay

    Röster: 0 0.0%
  • Tradera

    Röster: 9 100.0%

  • Totala väljare
    9

Norken

Panerai
2-Faktor
Ska sälja ett gäng ur i de lägre prisklasserna. Vad skulle ni säga är bästa plattformen för detta, Ebay eller Tradera? Tänkte sätta utrop 1kr och se vart klockorna bär. Eller bör man ha ett reservationspris? Om någon har tips på en riktigt bra annons så tar jag gärna det för att göra mina så överskådliga som möjligt.

Tack!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ska sälja ett gäng ur i de lägre prisklasserna. Vad skulle ni säga är bästa plattformen för detta, Ebay eller Tradera? Tänkte sätta utrop 1kr och se vart klockorna bär. Eller bör man ha ett reservationspris? Om någon har tips på en riktigt bra annons så tar jag gärna det för att göra mina så överskådliga som möjligt.

Tack!
Beror på om du förväntar dig att klockan går betydligt högre internationellt. Ebay har högre avgifter. Tradera tar 10% men max 200, Ebay tar typ 8% oavsett slutpris, sen blir det diverse procentuella tillägg om man vill ha reservationspris och dylikt. :)
 
Topp