• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ebayhjälp önskas fort!

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hittat ett objekt på bukten som jag är toksugen på. Kruxet är att säljaren bara skickar inom USA men kunde tänka sig att ändra på auktionen. Säljaren lyckas dock inte med detta :(

Såhär skrev han nyss;

Dear ....

Hello,I received a warning that says (The shipping policy can't be revised because this listing has restrictions on revisions). I changed the exclution for shipping addresses,Try again and see what happens,If no luck I don't know how to change it.If you know how please advise.

Vad är problemet tro, vad kan det vara för restrictions? Vad är det säljaren måste göra för att öppna upp för att skicka till Sverige.

Tacksam för goda och snabba råd!
 

jabla

Sarlacc
Har inget tips men råkat ut för samma sak och missat en auktion för att säljaren inte lyckades ändra. :(
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ja det är trist. Vill inte missa denna!

Har aldrig sålt själv så jag har ju inga tips att ge säljaren heller.

Ingen som har en bulvan i USA eller nåt ;)

Hjälp!!!
 

POO

Panerai
Ingen aning om hur man ändrar i en annons men spelar ingen roll. Säljaren kan bara skicka en ny invoice med beloppet för frakt inkluderat.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har det med deras nya Shipping grej? att man ska pröjsa moms o tull i förväg ?
oavsett funkar det ?


Kan du inte på mobilappen ändra land till usa det brukar funka
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tack för tipset! Ska ändra till USA och se vad som händer :) Brukar dock bli ytterligare strul när det blir dags att betala med paypal via ebay.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nope, hjälpte inte.

Meddelandet lyder;

Seller does not provide shipping to the country or region of your primary shipping adress.
 

Minuteman

Rolex
Tror du kan lägga in en secondary delivery adress.
Du kanske kan lägga in en dummy adress i USA, och sedan komma överens med säljaren att skeppa till Sverige i alla fall.
 

Sirba

Omega
Borderlinx fungerar fint. Köpte lite apple-prylar för ett par år sedan som skulle komma till Sverige något halvår senare.
 

Watch out

Cartier
Tror du kan lägga in en secondary delivery adress.
Du kanske kan lägga in en dummy adress i USA, och sedan komma överens med säljaren att skeppa till Sverige i alla fall.

Hade själv samma problem med en auktion i UK. Säljaren ville gärna skicka till Sverige men kunde inte ändra på auktionen, jag ville gärna bjuda men fick inte för eBay så länge auktionen inte var ändrad.

Snackade med säljaren och jag löste det fint med att lägga upp en dummyadress i Essex (Essex kändes lite street sådär, så man får passa på när man kan) och sen bara bjuda på. Jag vann och han skickade klockan till min svenska adress. Allt frid och fröjd (men kändes lite shaky innan den kom fram).

ebayadress.jpg
 
Topp