• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Eberhard & Co tråden

Gateway? Skulle snarare säga att hoppade över ett par steg ner i kaninhålet. :)

Klassisk instegsklocka. Började liksom många andra med en Eberhard stepped case från 1940 i grundskolan, vilket väckte intresset. Nästa klocka blev en Atlantic, därefter Seiko Alpinist och nu har man landat längst ner i kaninhålet med en Submariner. Hade även någon form av fickur från Patek innan grundskolan fast då hade man ingen riktig koll (har glömt hur den såg ut).

Klassisk instegsklocka. Började liksom många andra med en Eberhard stepped case från 1940 i grundskolan, vilket väckte intresset. Nästa klocka blev en Atlantic, därefter Seiko Alpinist och nu har man landat längst ner i kaninhålet med en Submariner. Hade även någon form av fickur från Patek innan grundskolan fast då hade man ingen riktig koll (har glömt hur den såg ut).
Beror ju iofs på vilken Eberhardt (och sub) man menar, men jag skulle säga att väldigt många är mer intressanta än en sub...

Den är rätt fin. Viken färgsättning?
Vill helst ha den med vit urtavla och den röda visaren.
Har dock hittat en som är svart och dessutom är full-set vilket känns som ett bättre köp.
Sen blir jag inte riktigt klok på vilken storlek botten har. Har sett från 36-39mm och vill helst ha 36 eftersom jag har små handleder och klockan är rätt hög.
Har mailat Eberhard och frågat men inte fått något svar än. Kanske någon här som har koll?

Vill helst ha den med vit urtavla och den röda visaren.
Har dock hittat en som är svart och dessutom är full-set vilket känns som ett bättre köp.
Sen blir jag inte riktigt klok på vilken storlek botten har. Har sett från 36-39mm och vill helst ha 36 eftersom jag har små handleder och klockan är rätt hög.
Har mailat Eberhard och frågat men inte fått något svar än. Kanske någon här som har koll?

Jag har faktist inte sett dem i verkligheten så kan inte uttala mig men jag har oxå mailat Eberhard vid något tillfälle, eller rättare sagt skrivit till dem via deras hemsida. Dock fick jag aldrig något svar....
Hojta till om du får svar från dem:)

Jag gillar också den vita tavlan med den röda visaren. Dock går ju inte den svarta av för hackor!

20200908_074232.jpg

Vad har ni för Eberhards?
Jag har den här Baracudan också :)

Jag har faktist inte sett dem i verkligheten så kan inte uttala mig men jag har oxå mailat Eberhard vid något tillfälle, eller rättare sagt skrivit till dem via deras hemsida. Dock fick jag aldrig något svar....
Hojta till om du får svar från dem:)

Jag gillar också den vita tavlan med den röda visaren. Dock går ju inte den svarta av för hackor!
Fick svar nu och dom säger att boetten mäter 37mm :)

Jag har beslutsångest... skulle i så fall byta den mot en av mina andra klockor. Verkar inte vara någon rykande åtgång på Eberhard så ska nog fundera ett tag till. Men blir det affär lär det dyka upp en bild eller två i tråden :)

Eberhard verkar inte vara jätte poppis i sverige, dock större i Italien vad de verkar.

Någon som har en åsikt om denna vackra pjäs. Tydligen den bästa klockan från EBERHARD & CO som kallas 8 Jours Grande Taille, vilket menas att den har en gång på 8 dagars uppdragning.

kan inte mycket om märket men gillar historien.

0AE193D3-2A32-4737-8874-2AC65FDBDEE2.jpeg

Någon som har en åsikt om denna vackra pjäs. Tydligen den bästa klockan från EBERHARD & CO som kallas 8 Jours Grande Taille, vilket menas att den har en gång på 8 dagars uppdragning.

kan inte mycket om märket men gillar historien.

0AE193D3-2A32-4737-8874-2AC65FDBDEE2.jpeg
Stor som ett as om jag inte missminner mig? De har producerat rätt mycket klockor som är roligare, tycker jag, men det är subjektivt! :D

Oj då! den där villhöver jag !

Vart kan man köpa en sån? finns det någon butik i Sverige som tar in dessa tro?

Ja visst är den fin?! Hoppade till när jag såg den och började genast att googla info.. Blev kraftigt besviken när jag insåg att den är för stor för mina smala handleder..😒

Angående din fråga så vet jag inte om de säljs i Sverige men jag skulle gissa på att så inte är fallet..

Tillbaka
Topp