• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efterlysa misstänkt stulen klocka, Baltic tricompax chronograph, svart.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Niklas1232

Basic
2-Faktor
Hej!

:Vill efterlysa denna klocka som köptes av mig

Avslutad - PB3 Baltic Tricompax Reverse Panda

Här säljes en Baltic Tricompax i fint skick! Det förekommer nån hairlines här o där på stål armbandet, utöver det så är den rätt så ren. Banden är också i fint skick. Klockan är uttagen 2023, men har knappt använts. Garantin gäller ej längre. Kommer full set. Pris: 16000kr 14000kr 12500kr...
klocksnack.se
klocksnack.se

Baltic tricompax chronograph

Den skickades med rek men är nu kraftigt försenad/förlorad enligt postmord.

Senaste spårning var på terminalen I Göteborg.

En ovanlig modell i Sverige så vill att alla håller ögon öppna på om denna kommer upp till försäljning någonstans. Jag har lagt bevakningar där jag kan...

Paketet skickades med rek så återstår att se om postnord ersätter den utan problem.

Tack alla på förhand!

Senast ändrad:
Tråkigt att höra om att du ännu inte fått klockan. Hur försenad är den? Vad säger Postnord om ärendet?
Skickade du som rek eller rek extra? Om du skickade som rek kommer du inte få någon ersättning alls då värdet är över 10 000 kronor.
Så här står det på Postnords webbsida "Vid skada eller förlust ersätter vi dig med max 10 000 kronor respektive 25 000 kronor. Maxbeloppet beror på vilken variant av rekommenderat brev du skickar. Ersättningen baseras på innehållets marknadsvärde. Observera att du inte får någon ersättning alls om innehållets marknadsvärde överstiger respektive maxbelopp."

Men, det finns ju inget konkret bevis för att någon stulit klockan? Vi kanske ska lugna oss med att beskylla personalen på Postnord innan du vet något.

Tråkigt att höra om att du ännu inte fått klockan. Hur försenad är den? Vad säger Postnord om ärendet?
Skickade du som rek eller rek extra? Om du skickade som rek kommer du inte få någon ersättning alls då värdet är över 10 000 kronor.
Så här står det på Postnords webbsida "Vid skada eller förlust ersätter vi dig med max 10 000 kronor respektive 25 000 kronor. Maxbeloppet beror på vilken variant av rekommenderat brev du skickar. Ersättningen baseras på innehållets marknadsvärde. Observera att du inte får någon ersättning alls om innehållets marknadsvärde överstiger respektive maxbelopp."

Men, det finns ju inget konkret bevis för att någon stulit klockan? Vi kanske ska lugna oss med att beskylla personalen på Postnord innan du vet något.

Klockan köptes för under 10tkr så ersättning ska utgå baserat på beloppet och marknadsvärdet.

Nästan två veckor passerat och ingen återkoppling så jag misstänker stöld tills att klockan är återfunnen. Vadå finns inget som tyder på stöld? Allt tyder på stöld, paketet scannades på Göteborgs brevterminal sen är det försvunnet. Inte det lättaste att bara slarva bort ett brev av den storleken. Har du någon annan förklaring? Hade det varit ett litet brev så är det en sak. Nu är det en kartong som skickas som brev.

Dessutom skriver jag "Misstänkt stulen klocka"

Klockan köptes för under 10tkr så ersättning ska utgå baserat på beloppet och marknadsvärdet.

Nästan två veckor passerat och ingen återkoppling så jag misstänker stöld tills att klockan är återfunnen. Vadå finns inget som tyder på stöld? Allt tyder på stöld, paketet scannades på Göteborgs brevterminal sen är det försvunnet. Inte det lättaste att bara slarva bort ett brev av den storleken. Har du någon annan förklaring? Hade det varit ett litet brev så är det en sak. Nu är det en kartong som skickas som brev.

Det är försvunnet, det är inte samma sak som att det skulle vara stulet.

Man ska vara försiktig med anklagelser innan man har på fötterna.

Hursom väldigt tråkigt att paketet är på villovägar.

Det är försvunnet, det är inte samma sak som att det skulle vara stulet.

Man ska vara försiktig med anklagelser innan man har på fötterna.

Hursom väldigt tråkigt att paketet är på villovägar.
"Misstänkt stulet" stor skillnad på att konstatera stulet. Just nu pekar omständigheterna på att det är stulet och att klockan kan dyka upp till försäljning på andra kanaler. Knappast första gången det sker inom postnords verksamhet om så är fallet.

Hur bestäms marknadsvärdet på klockan vad gäller försäkringen? Marknadsvärde kan ju inte enbart bestämmas utifrån en enskild transaktion.

Du har skrivit "jag är helt övertygad om att personal på postnord stulit klockan".
Det är en anklagelse som, i dagsläget, helt saknar bevis. Sådant ska man vara försiktig med.
Har du varit i kontakt med Postnord och vad har de i så fall sagt?

Du har skrivit "jag är helt övertygad om att personal på postnord stulit klockan".
Det är en anklagelse som, i dagsläget, helt saknar bevis. Sådant ska man vara försiktig med.
Har du varit i kontakt med Postnord och vad har de i så fall sagt?
Allt pekar på att så är fallet så det är inte direkt utan fog. Varför skulle jag inte kunna rikta en sådan misstanke när mer talar för att så är fallet än inte?

Reklamationen ligger och väntar på att hanteras.

Allt pekar på att så är fallet så det är inte direkt utan fog. Varför skulle jag inte kunna rikta en sådan misstanke när mer talar för att så är fallet än inte?

Reklamationen ligger och väntar på att hanteras.
Finns ju inga bevis på att så är fallet. I det du skriver så riktar du inte en misstanke, utan du anklagar personalen. Personligen skulle jag kanske valt en mer ödmjuk ton. Slutdiskuterat från mitt håll. Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp